🦮 نگهداری از سگ

غذای سگ دوبرمن پینچر

سگ دوبرمن پینچر نژادی بزرگ، باجذبه و تیزهوشه و اغلب به عنوان سگ نگهبان و گارد و سگ پلیس استفاده می‌شه. غذای سگ دوبرمن باید حاوی پروتئین گوشت بالایی باشه تا انرژی این سگ فعال و پرانرژی رو تامین کنه. در این مطلب در مورد بهترین رژیم غذایی برای سگ دوبرمن از تولگی تا بزرگسالی صحبت می‌کنیم و بعد از معرفی محصولات مختلف، برای راحتی بیشتر لینک فروش غذای سگ دوبرمن رو در اختیار شما قرار می‌دیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دوبرمن بالغ

 غذای سگ دوبرمن چیست؟

سگ‌های دوبرمن در قرن ۱۹ به وجود اومدن و به طرز حیرت‌انگیزی باهوش، پرانرژی و وفادار هستن. این نژاد جزء سگ‌های کار  و نگهبان حساب می‌شه و معمولا در نیروی پلیس و ارتش کار می‌کنه. برای اینکه در مورد این نژاد و نگهداری از این سگ‌ها بیشتر بدونید مطلب معرفی نژاد سگ دوبرمن پینچر رو بخونید.

نژاد دوبرمن به رژیم غذایی ویژه‌ای نیازه داره تا به خوبی انرژی مورد نیازش رو تامین کنه. همینطور این نژاد مستعد برخی مشکلات سلامتی هست که باید در برنامه غذایی به این موارد توجه کنید؛ مثلا میزان پروتئین در غذای سگ دوبرمن نباید زیاد باشه.

همچنین هیپوگلیسمی یا افت قند خون هم در دوبرمن‌ها شایع هست و نیاز به مواد غذایی خاصی داره.

مشکل نفخ و تاثیر رژیم غذایی بر آن

نژاد دوبرمن مستعد ابتلا به مشکل اتساع معده یا همون نفخ هست. این مشکل در سگ‌ها خیلی خطرناکه و می‌تونه منجر به مشکل تنفسی و حتی مرگشون بشه.

یکی از دلایل بروز این مشکل پرخوری و سریع خوردن حجم زیادی از غذا در یک وعده است؛ بنابراین به عنوان صاحب دوبرمن وظیفه‌ ماست که مقدار غذای روزانه‌ش رو دو وعده بهش بدیم (در توله‌ها ۳-۴ وعده).

همچنین از فعالیت شدید سگ نیم ساعت قبل و بعد غذا خودداری کنید.

هندوانه برای سگ دوبرمن

ویژگی‌های غذای مناسب برای سگ دوبرمن

دوبرمن سگ بزرگیه و وزنش در بزرگسالی به ۴۵ کیلوگرم می‌رسه. سگ‌های دوبرمن بالغ و سالم  روزانه حدود ۲۱۰۰ کالری نیاز دارن که البته این بسته به سن و خیلی فاکتورهای دیگه تغییر میکنه. نژاد دوبرمن پینچر به منابع غذایی مختلفی نیاز داره تا همیشه سالم و پرانرژی باشه.

به طور کلی بهترین رژیم غذایی و تغذیه سگ دوبرمن باید شامل موارد زیر باشه:

پروتئین: پروتئین مهم‌ترین بخش تغذیه سگ دوبرمن محسوب می‌شه. منابع پروتئینی مثل انواع گوشت سرشار از آمینواسید هستن که برای تقویت و سلامت عضلات بسیار مفیدن. در مورد اکثر سگ‌ها هرچه مقدار پروتئین بیشتر باشه بهتره؛ اما سگ دوبرمن کمی وضعیتش فرق داره.

نژاد سگ دوبرمن مستعد ابتلا به مشکلات کلیوی هست و مقدار بیش از حد پروتئین این شرایط رو بدتر می‌کنه.

به همین دلیل باید در مقدار پروتئین غذای سگ دوبرمن دقت کنید. توصیه می‌کنیم حتما در این مورد با یه دامپزشک مجرب مشورت کنید.

چربی: برخلاف شهرت بد چربی برای سلامت انسان، سگ‌ها به مقداری چربی در رژیم غذایی‌شون نیاز دارن. سگ دوبرمن در مقایسه با سگ‌های دیگه به چربی بیشتری هم نیاز داره و این چربی عمدتا به سلامت و درخشش پوست و موهای این سگ کمک می‌‌کنه.

روغن ماهی و روغن کتان از جمله روغن‌های مفید برای دوبرمن هستن؛ چون سرشار از اسیدهای چرب امگاه ۳ و امگا ۶ هستن که برای سلامت پوست سگ لازمه و به تقویت و سلامت قلبشون هم کمک می‌کنه.

کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها منبع غنی فیبر و انرژی هستن و حدود یک چهارم رژیم غذایی سگ باید کربوهیدرات باشه. سگ نژاد دوبرمن مستعد ابتلا به هیپوگلیسمی یا افت قند خونه؛ مشکلی که به قند خون بالا و در نهایت دیابت منجر می‌شه.

به همین دلیل کربوهیدرات موجود درغذای سگ دوبرمن باید باید از نوعی باشه که هضم و جذبش مدت زمان بیشتری طول بکشه.

موادی مثل سیب زمینی، نخود و بسیاری از سبزیجات از جمله کربوهیدرات‌های مفید برای دوبرمن هستن. این مواد انرژی مورد نیاز سگ در طول روز رو تامین می‌کنن و در عین حال از کاهش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کنن. (در این رابطه بخوانید: سیب زمینی برای سگ)

ویتامین‌ها و مواد معدنی: سگ دوبرمن برای سلامت کلی و تقویت سیستم ایمنی بدنش به انواع ویتامین و مواد معدنی نیاز داره. یکی از مواد معدنی که سگ دوبرمن بهش نیاز بیشتری داره کلسیم هست و بهترین رژیم غذایی برای سگ دوبرمن باید حدود ۲% کلسیم داشته باشه.

ما در مطلب همه چیز در مورد غذای سگ به طور کامل و جامع‌تری به این موضوع پرداختیم و در مورد نکات تغذیه‌ای و مواد غذایی مورد نیاز سگ‌ها صحبت کردیم.

غذای مخصوص دوبرمن

غذای مناسب برای سگ دوبرمن پینچر کدام است؟ غذای تجاری یا خانگی؟

شاید بعضی از صاحبان دوبرمن دوست داشته باشن غذای خونگی به سگشون بدن؛ اما ما این کار رو فقط در صورتی توصیه می‌کنیم که دستور غذا توسط دامپزشک نوشته شده باشه. چرا؟

چون غذای خانگی که شما بدون محاسبه نسبت مواد غذایی برای سگ آماده می‌کنید بالانس شده نیست و ممکنه همه نیازهای تغذیه‌ای سگ رو تامین نکنه و انرژی، پروتئین یا مواد غذایی دیگه به اندازه به سگ نرسه یا بیش از حد بهش برسه.

همونطور که در بالا دیدیم نژاد دوبرمن به مواد غذایی مختلفی نیاز داره تا همیشه سالم و سلامت باشه. پیشنهاد ما استفاده از دستور غذایی اختصاصی نوشته شده توسط دامپزشک برای سگ شماست که خیالتون رو راحت می‌کنه که بدن سگ بهترین غذا رو با میزان لازم دریافت می‌کنه.

غذای خشک برای سگ دوبرمن

خیلی از صاحبان سگ برای راحتی بیشتر تصمیم میگیرن غذای تجاری به سگشون بدن. غذای خشک ماندگاری بالاتر و نگهداری آسانتری داره و از نظر مقدار پروتئین، مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بالانس شده است. همچنین جویدن غذای خشک از ایجاد جرم دندان جلوگیری می‌کنه و هضم راحتی هم داره. برای اطلاعات بیشتر مطلب راهنمای انتخاب غذای خشک سگ خارجی و ایرانی رو بخونید.

ایراد غذاهای تجاری قیمت بالا و کم یاب بودن برندهای خارجی و معتبره.

غذای کنسروی سگ دوبرمن

کنسرو از مقدار پروتئین گوشت بیشتری تشکیل شده و به همین دلیل هم گرانتره؛ اما به محض باز شدن باید استفاده بشه و اگه همش به سگتون کنسرو بدید در دراز مدت باعث ایجاد جرم دندان و بوی بد دهان و مدفوع سگ می‌شه. مطلب راهنمای انتخاب بهترین کنسرو سگ در این مورد اطلاعات مفیدی بهتون می‌ده.

بنا به توصیه دامپزشکان:

بهترین رژیم غذایی تجاری و آماده برای سگ دوبرمن ترکیبی از غذای خشک و غذای کنسروی باید باشه. ۸۰% غذای خشک و ۲۰% غذای کنسروی بهترین رژیم برای سگ دوبرمن هست

غذای خونگی برای سگ دوبرمن


اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که از قیمت های بالا و کمیاب بودن غذاخشک های خارجی و معتبر سگ برای سگ ها خسته شدید، این بخش از مقاله رو با دقت بخونید.

آیا غذایی که توی خونه درست می‌کنیم می‌تونه برای سگمون مفید و کافی باشه؟

بله، ولی شرط داره

شرطش اینه که دامپزشک بسته به ویژگی‌های سگ شما مثل

  • وزنش
  • سنش
  • میزان فعالیتش
  • نژادش
  • بیماری‌های خاص سگ

و چندین فاکتور دیگه، مواد تشکیل دهنده غذای سگ و مقدارشون رو مشخص کنه.

دستور غذایی نوشته شده توسط دامپزشک  چون با توجه به نیازهای غذایی اختصاصی سگ شما محاسبه و فرمول نویسی شده، بسیار بالانس شده هست و می‌تونه حتی از غذای خشک هم براش مفیدتر باشه چون از مواد تازه و باکیفیت تشکیل شده.

رژیم غذایی توله سگ دوبرمن

غذای توله سگ دوبرمن یک ماهه تا زیر ۲ ماه

توله‌ها از بدو تولد تا سن هشت هفتگی به مادرشون نیاز دارن و باید از شیر مادر تغذیه کنن. شیر مادر به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها در سگ جلوگیری می‌کنه؛ بنابراین از خرید توله‌های زیر ۲ ماه اکیدا خودداری کنید.

اگه بنابه هردلیلی مجبورید از یه توله دوبرمن زیر ۲ ماه نگهداری کنید مطلب نگهداری از توله سگ تازه به دنیا آمده تا ۲ ماهگی رو مطالعه کنید.

غذای خشک سگ مادر و توله مدل رویال کنین

محصول: فرانسه

ترکیبات: مرغ، برنج، چربی مرغ، گندم، درت، چغندر، روغن ماهی، روغن سبزیجات، کربنات کلسیم

چرا این محصول را دوست داریم؟

سگ دوبرمن باردار و شیرده به انرژی و پروتئین و کلسیم بیشتری نیاز داره؛ به همین دلیل بهتره در این دوران از غذای مخصوص توله سگ استفاده کنید.

غذای استارتر رویال کنین مخصوص سگ مادر باردار و شیرده نژاد بزرگ مثل دوبرمن و همینطور توله‌ها تا ۲ ماهگی تهیه شده.

توله سگ های دوبرمن

تغذیه توله سگ دوبرمن ۲ ماهه تا یک سالگی

توله‌ها به سرعت در حال رشدن و به انرژی و مواد مغذی بیشتری نیاز دارن و اگه در این دوران غذای مناسب و کافی بخورن سلامتشون در سال‌های بعدی عمرشون تضمین می‌شه. غذای سگ بالغ به هیچ وجه برای توله در سنین رشد کافی نیست؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما بهش غذای مخصوص توله سگ بدید.

به اعتقاد کارشناسان غذای توله سگ دوبرمن باید حداقل ۲۲% پرتئین و ۸% چربی داشته باشه.

توضیه می‌کنیم مقدار غذای روزانه توله دوبرمن رو در ۳ وعده کوچکتر (صبحانه، ناهار و شام) بهش بدید.

غذای خشک ماکسی رویال کنین؛ غذای مورد علاقه توله سگ دوبرمن و توله‌های نژاد بزرگ

ترکیبات: پروتئین طیور، برنج، آرد ذرت، چربی حیوانی، پروتئین گیاهی، گندم، روغن ماهی، مواد معدنی و ویتامین‌

آنالیز محصول

پروتئینفیبرچربی
۳۰%۲.۶%۱۶%

چرا این محصول را دوست داریم؟

  • این غذا مخصوص توله‌های نژاد بزرگ مثل دوبرمن پینچر ۲-۱۸ ماهه تهیه شده و کاملا مطابق با نیازهای تغذیه‌ای این سگ‌های بزرگ و پرانرژیه.
  • فرمولاسیون این غذا به خوبی انرژی مورد نیاز توله‌ دوبرمن رو تامین می‌کنه.
  • پروتئین باکیفیت و مواد مغذی موجود در این غذا باعث سلامت گوارش و بهبود بو و کیفیت مدفوع توله دوبرمن میشه.

برای بررسی بیشتر و مشاهده قیمت روی لینک فروش غذای سگ دوبرمن در سایت دیجی کالا کلیک کنید.

غذای خشک توله سگ نژاد بزرگ بوش

محصول: آلمان

ترکیبات: مرغ تازه، برنج، جو، ذرت، چغندر، چربی حیوانی، ماهی، پودر تخم مرغ، نخود، روغن ماهی

آنالیز محصول

پروتئینچربیفیبرکلسیوم
۲۳.۵%۱۳.۵%۲.۵%۱.۱۵%

چرا این محصول را دوست داریم؟

غذای خشک بوش مخصوص توله‌های نژادهای بزرگ مثل دوبرمن تهیه شده.

مقدار پروتئین و انرژی این غذا متناسب با نیازهای توله‌های در حال رشده و از رشد بی‌رویه که منجر به مشکلات مفاصل و استخوان می‌شه جلوگیری می‌کنه.

کلستروم موجود در این غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن توله دوبرمن کمک می‌کنه.

این غذا خیلی خوش خوراکه و غذای مورد علاقه توله سگ دوبرمن و نژادهای بزرگ به حساب میاد.

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

سگ دوبرمن پینچر

برنامه غذایی سگ دوبرمن بالغ

دوبرمن در ۱۲ ماهگی به بلوغ می‌رسه و وقتشه که غذاشو به غذای سگ بالغ تغییر بدید. همچنین وعده غذایی سگ دوبرمن رو به ۲ بار در روز کاهش بدید.

حواستون باشه که دوبرمن‌ها بسیار فعال هستن و غذای سگ نگهبان دوبرمن باید حاوی کالری بیشتری باشه. مقدار غذای سگ دوبرمن بزرگسال با توجه به وزن و میزان فعالیتش ۲ تا ۵ فنجان غذای خشک سگ در روزه.

رژیم غذایی و تغذیه سگ دوبرمن میانسال و پیر

دوبرمن‌ها ۱۰-۱۳ سال عمر می‌کنن و در حدود ۸ سالگی به بعد وارد میانسالی و پیری می‌شن و متابولیسم و نیازشون به انرژی کمتر می‌شه. همینطور به غذایی نیاز دارن که هضم راحتتری داشته باشه و اونا رو دچار انواع حساسیت‌های غذایی نکنه. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در این دوران از غذای سگ نژاد بزرگ میانسال استفاده کنید.

غذای خشک سگ بالغ نژاد بزرگ رویال کنین

ترکیبات: پروتئین طیور، ذرت، چربی‌های حیوانی، گندم، برنج، مواد معدنی، روغن ماهی و ویتامین‌ها

آنالیز ترکیبات محصول

پروتئینفیبرچربی
۲۶%۱.۲%۱۷%

چرا این محصول را دوست داریم؟

  • این غذا اختصاصا مطابق با نیازهای تغذیه‌ای سگ‌های بزرگ مثل دوبرمن پینچر تهیه شده.
  • به سلامت و تقویت استخوان‌ها و مفاصل سگ‌های بزرگ کمک می‌کنه.
  • اسیدهای چرب امگا ۳ باعث سلامت و تقویت پوست و موی حساس دوبرمن میشه.

غذای خشک سگ دوبرمن هپی داگ

ترکیبات: ذرت، پروتئین طیور، برنج، چربی طیور، ماهی سالمون، پروتئین بره، روغن آفتابگردان، ویتامین و مواد معدنی

آنالیز ترکیبات محصول

پروتئنچربیفیبرکلسیوم
۲۳%۱۲%۳%۱.۳%

چرا این محصول را دوست داریم؟

  • غذای سگ هپی داگ برای سگ‌های بزرگ و فعال مثل دوبرمن تهیه شده.
  • پروتئین و چربی بالانس شده این غذا بدون اینکه دوبرمن رو چاق کنه انرژی مورد نیازش رو تامین می‌کنه.
  • این غذا شامل ۵ منبع پروتئینی باکیفیت و قابل هضم و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هست.

برای خرید و مشاهده قیمت غذای سگ دوبرمن روی لینک زیر کلیک کنید.

غذای خشک سگ جوسرا مدل Adult Festival

محصول: آلمان

ترکیبات: پروتئین مرغ، ذرت، برنج، چربی مرغ، فیبر چغندر، سالمون خشک شده، سیب زمینی، جگر مرغ

آنالیز ترکیبات محصول

پروتئنچربیفیبرخامکلسیوم
۲۶%۱۶%۳%۱.۴%

چرا این محصول را دوست داریم؟

  • غذای خشک جوسرا برای سگ‌های کار و فعال مثل دوبرمن مناسبه و به استحکام مفاصل و استخوان‌های سگ کمک می‌کنه.
  • طعم گوشت و ماهی داره که حتی برای سگ‌های دوبرمن بدغذا هم خوش خوراک و خوشمزه است.
  • اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ موجود در این غذا باعث سلامت و درخشندگی موهای دوبرمن می‌شن.

کنسرو غذای سگ یو اس پت مدل گوشت بره

محصول: آلمان

ترکیبات: گوشت بره، کدو سبز

  • این کنسرو از ترکیب گوشت بره به همراه کدوسبز تهیه شده و بسیار لذیذ و خوش خوراکه.
  • این کنسرو برای سگ‌های بالغ دوبرمن مناسب‌تره.
  • در ترکیبات این کنسرو از هیچ گونه مواد نگهدارنده، شکر و سویا استفاده نشده.

کنسرو غذای سگ مونگه با طعم مرغ

محصول: ایتالیا

ترکیبات: مرغ و مشتقات گوشت، غلات، روغن و چربی‌های مفید، پروتئین شیرخشک

آنالیز ترکیبات

پروتئنفیبرچربیرطوبت
۴.۵%۰.۵%۶.۵%۷۸%

چرا این محصول را دوست داریم؟

کنسرو غذای سگ مونگه از تکه‌های گوشت در سسی خوشمزه و لذیذ تشکیل شده.

غذایی کامل و بالانس شده برای سگ‌های بالغ محسوب میشه.

استفاده از گوشت تازه مرغ باعث افزایش ارزش غذایی و هضم راحت این کنسرو شده.

بیشتر بخوانید:

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا