کسب و کارها

جایگاه غذای خشک بچه گربه مفید در برنامه غذایی بچه‌گربه‌ها

بچه گربه‌های خانگی، موجودات بامزه، لطیف و البته زیبایی هستند که نیاز به مراقبت جدی دارند. اگرچه گربه مادر بخش بزرگی از نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کند، اما والدین نیز وظیفه دارند تا تجهیزات مراقبتی این پت‌ها را تهیه نمایند. به‌خصوص تهیه غذای مناسب برای بچه گربه‌ها اهمیت فراوانی دارد. خوشبختانه برندهای باکیفیتی برای تولید غذای خشک بچه گربه وجود دارد که والدین می‌توانند آن‌ها را برای حیوانات کوچک خانگی خود تهیه کنند. غذای بچه گربه باید برای معده‌ی کوچک این موجودات کاملاً قابل هضم باشد، حتی غذای خشک بچه گربه هم باید فرمول مناسبی داشته باشد و به دستگاه گوارش این حیوانات کوچک آسیب نزند. در ادامه این مقاله با جایگاه انواع غذای بچه گربه مفید در برنامه غذایی بچه گربه آشنا خواهید شد. 

غذای بچه گربه از تولد تا دوماهگی چیست؟

غذای بچه گربه از بدو تولد تا سن دو ماهگی باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شود. باید توجه داشته باشید، گربه‌ای که تازه متولد می‌شود در روزهای آغازین زندگی خود فقط می‌تواند از شیر مادر تغذیه کند؛ در واقع دستگاه گوارش بچه گربه، فقط توانایی هضم شیر مادر را دارد. اگر بچه گربه به هر دلیلی از مادرش جدا شده باشد یا مادرش را از دست داده باشد، باید برای تغذیه‌ی آن از شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید. آن‌گاه باید طبق دستوری که روی بسته شیر خشک هست آن را با آب مخلوط کنید و به‌وسیله شیشه شیر مخصوص به بچه گربه بدهید. اما برای دادن شیر خشک به بچه گربه از سرنگ استفاده نکنید، چراکه ممکن است شیر دادن با سرنگ سبب شود تا شیر به داخل ریه بچه گربه برود و باعث مرگ بچه‌ گربه شود!

شیر خشک را به دفعات پی در پی و با حجم کم به بچه گربه بدهید. تا سن یک ماهگی باید حسابی حواستان به غذای بچه گربه باشد و زود به زود (حتی نیمه شب‌ها) به گربه غذا بدهید. 

یادتان باشد که اگر به هر دلیلی به شیر خشک مخصوص بچه گربه دسترسی نداشتید، شیر گاو را به عنوان غذای بچه گربه درنظر نگیرید، بلکه از مخلوط پودر شیر، زرده تخم مرغ و عسل بهره بگیرید. البته باید بصورت موقتی از این جایگزین برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید و در اسرع وقت شیر مناسب این حیوان‌خانگی را تهیه کنید. 

غذای خشک بچه گربه پس از دوماهگی باید چگونه باشد؟

از سن دو ماهگی کم‌کم می‌توانید غذای خشک بچه گربه را به رژیم غذایی این حیوان اضافه کنید. شما می‌توانید هم از غذای تجاری و هم از غذاهای خانگی برای بچه گربه‌ها استفاده کنید. با این تفاوت که غذای خشک بچه گربه باید حتماً از نظر داشتن پروتئین، ویتامین و دیگر مواد ضروری، برای بچه گربه بالانس شده باشد. به همین خاطر غذاهای تجاری که با فرمولاسیون مخصوص بالانس شده‌اند، بهتر از غذاهای خانگی هستند که ممکن است ترکیبات آن‌ها به حد زیادی برای بچه گربه‌ها مناسب نباشد. البته یادتان باشد که در مواقع ضروری می‌توانید از غذاهای خانگی نیز برای بچه گربه‌ها استفاده کنید. 

می‌توانید برای تغذیه بچه گربه از غذاهای تجاری مخصوص آن‌ها استفاده کنید که در انواع پت شاپ‌های اینترنتی یافت می‌شوند. یکی از پت‌شاپ‌های معتبر و آنلاین که برای تهیه مایحتاج حیوانات خانگی می‌توانید روی آن حساب کنید، پت شاپ آنلاین دیجی پت است که انواع غذاهای خشک بچه گربه در برندهای باکیفیت را می‌توانید در آن سفارش دهید. 

برندهای مناسب برای غذای خشک بچه گربه کدامند؟

برندهای خارجی بسیاری وجود دارند که کیفیت خوبی هم دارند و برای غذای بچه گربه بسیار مناسب هستند. اما با توجه به اینکه ممکن است گاهی برندهای خارجی برای تهیه در دسترس نباشند، بهتر است برندهای برتر ایرانی غذای حیوانات خانگی را بشناسیم تا بتوانیم همیشه از آن‌ها تهیه کرده و از مرغوبیت آن‌ها نیز مطمئن باشیم. غذاهای بچه گربه جوسرا و رویال کنین جزو غذاهای خارجی و برتر برای بچه گربه‌ها و گربه‌ها به حساب می‌آیند. اما در بین برندهای داخلی، غذای گربه «مفید» از مرغوبیت کافی برخوردار است و با اطمینان می‌توان روی آن حساب کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که برند غذایی مفید چیست و چرا باید آن را انتخاب کرد. 

غذای بچه گربه مفید بهترین انتخاب برای تغذیه ‌بچه‌گربه‌ها

برند غذایی مفید «Mofeed» یکی از برندهای ایرانی تولید غذای حیوانات و پرندگان خانگی است که فعالیت خود را از سال 2013 شروع کرد که به تولید غذای پرندگان اختصاص داشت، اما بالاخره در سال 2017، کمپانی مفید برای سگ‌ها و سپس برای گربه‌ها نیز غذاهای مخصوص و باکیفیت تولید کرد.

 یکی از برتری‌هایی که در غذای بچه گربه مفید دیده می‌شود، وجود مواد اولیه تازه‌ای است که این برند برای تولید محصولات خود از آن‌ها بهره می‌گیرد. پروتئین‌های هیدرولیزه شده و همچنین غلات بدون گلوتن از جمله مواد اولیه مورد استفاده در انواع غذای بچه گربه مفید هستند که در نهایت غذایی سالم و مغذی با هضم آسان را در اختیار حیوانات خانگی قرار می‌دهد. تولیدات برند مفید بدون موارد نگهدارنده عرضه می‌شوند و آنتی بیوتیک‌های شیمیایی و طبیعی هم در آن‌ها وجود ندارد. 

بسته‌بندی غذاهای مفید نیز به گونه‌ای است که نور از آن عبور نمی‌کند و مواد غذایی داخل بسته بندی‌های مفید از اکسید شدن مواد و همچنین فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این غذاها از نظر طعم نیز به گونه‌ای تولید می‌شوند که با ذائقه حیوانات خانگی مانند بچه گربه‌ها هماهنگی داشته باشد و حیوانات از خوردن آن لذت ببرند. 

سفارش غذاهای مفید بچه گربه از دیجی پت

گفتیم که برای خرید انواع غذاهای بچه گربه می‌توانید روی پت‌شاپ آنلاین «دیجی پت» حساب کنید. غذاهای گربه و بچه گربه‌ی مفید به همراه دیگر محصولات غذایی مفید برای حیوانات خانگی را می‌توانید از دیجی پت تهیه نمایید. روند سفارش محصول در دیجی پت بسیار آسان و است و با چند کلیک ساده انجام می‌شود. همچنین با خرید از دیجی پت از گارانتی هفت روزه کالا نیز بهره‌مند خواهید شد. تیم پشتیبانی این سایت نیز به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهد بود. البته به غیر از غذای بچه گربه مفید، هر چیزی که گربه و بچه گربه‌های شما به آن نیاز داشته باشند را می‌توانید از دیجی پت سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا