🦈 نگهداری از آبزیان

معرفی زیباترین ماهی آکواریومی آب شیرین توسط مرجان دریایی

داشتن یک آکواریوم زیبا برای نگهداری و پرورش جانداران آبزی می‌تواند جلوه چشم نوازی از خود به نماش بگذارد و حس طراوت و شادابی را در وجود انسان زنده کند.

 تماشای رقص ماهیان می‌تواند تداعی‌گر خاطرات شیرین سفرهای دریایی و آرامش آب اقیانوس‌های بیکران باشد. به همین خاطر بسیاری از مردم دوست دارند با خرید آکواریوم و نگهداری از ماهی های زیبا و بازگوش در آن، حال‎و‌هوای منزل و محل کار خود را متحول کنند و حس حیات و زندگی را در فضا گسترش دهند.

 از این‌رو یکی از مهم‌ترین سوالاتی که همواره توسط این دسته از افراد پرسیده می‌شود، این است که برای آکواریوم خود چه ماهی بخریم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، پیشنهاد می کنیم که تا پایان مطلب امروز همراه ما باشید.

زیباترین و پرطرفدارترین ماهی‌های آکواریومی

اگر در حال برنامه ریزی برای خرید آکواریوم هستید یا می‌خواهید ماهی‌های جدیدی را به آکواریوم خود اضافه کنید، قطعا این سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت که کدام یک از ماهی‌های آب شیرین گزینه مناسب‌تری است‌.

اینکه شما کدام ماهی را برای خرید انتخاب کنید، کاملا به سلیقه و همچنین شرایط آکواریوم شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر همه ماهی‌های آکواریومی شما آرام هستند، خرید یک ماهی تهاجمی گزینه مناسبی نیست.

در ادامه به معرفی چندین ماهی زیبا آکواریوم آب شیرین خواهیم پرداخت. این ماهی‌ها عبارتند از:

ماهی دیسکس

یکی از زیباترین و دوست داشتنی‌ترین ماهی‌هایی که می‌تواند ظاهری زیبا به آکواریوم شما ببخشد، ماهی دیسکس است. این ماهی زیبا که در آب‌های شیرین گرمسیری یافت می‌شود، امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

که انواع این ماهی زیبا عبارتاند از:

  • دیسکس پلنگی
  • دیسکس سفید (white discus)
  • دیسکس زرد (Yellow Discus)

همین طور میتوانید برای تشخیص نر و ماده بودن ماهی دیسکس از تصویر زیر کمک بگیرید.

ماهی دیسکس
ماهی دیسکس

ماهی زبرا دانیو

اگر به دنبال خرید ماهی هستید که شرایط نگهداری آسانی داشته باشد، ماهی دانیو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این ماهی‌ها خاص به دلیل داشتن ظاهری متفاوت‌تر و رنگ های گوناگون از سایر ماهی‌ها به راحتی قابل تشخیص است.

دانیوهای زبرا دارای بدنی باریک و اژدری شکل با نوارهای افقی مشخص از سر تا دم هستند.

زمانی که زبرا در کنار ماهی‌های سازگار نگهداری می‌شوند، ماهی‌های فعال، صلح‌جو و بازیگوش هستند که مشکلی ایجاد نمی‌کنند

ماهی نئون

ماهی نئون یک ماهی بسیار زیبا و صلح جو است که بیشتر مناسب آکواریوم‌های گیاهی است. قرارگیری این ماهی‌ها در کنار سایر ماهی‌های آرام آکواریومی می‌تواند جلوه‌ای ویژه به آکواریوم شما بخشد.

ماهی نئون نیز دارای انواع مختلفی است مثل :

  1. نئون بلک
  2. نئون کاردینال
  3. تترا نئون

ماهی پلاتی

یکی از ماهی‌های دم شمشیری و بسیار زیبایی که برای نگهداری در آکواریوم‌های آب شیرین بسیار مناسب است، ماهی پلاتی است. این ماهی دوست داشتنی نیز در دسته ماهی‌های آرام و کم توقع قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال یک ماهی بسیار زیبا با رنگ‌های متنوع هستید که پرورش ساده و بدون دردسری داشته باشد، ماهی پلاتی گزینه مناسبی برای خرید است. لازم به ذکر است که این ماهی در دسته ماهی‌های دارای قیمت مناسب قرار می‌گیرد.

ماهی بارب

این ماهی‌ها از خانواده سیپرینیده هستند و به دلیل داشتن اندازه متوسط و همچنین ظاهری متفاوت‌تر از سایر ماهی‌های آب شیرین بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ماهی‌های بارب اگر در آکواریوم‌ پلنت قرار بگیرند، زندگی بسیار شادی را تجربه می‌کنند.

ماهی گلدفیش

ماهی گلدفیش یکی از ماهی‌های زیبای آب شیرین است که بیشتر در دریاهای آمریکای شمالی یافت می‌شود.

 این ماهی قرمز رنگ و آرام با قرارگیری در آکواریوم شما می‌تواند بسیار چشم نوازی کند.

خوشبختانه باید بگوییم که نگهداری از این ماهی شرایط سختی ندارد و به آسانی می‌توان آن‌ها را پرورش و تکثیر داد. این ماهی صلح جو دارای انواع مختلفی است که از تنوع شکل و اندازه برخوردارند.

ماهی گلدفیش
ماهی گلدفیش

ماهی فایتر

از دیگر ماهی‌های زیبا آب شیرین می‌توان به فایتر اشاره کرد. این ماهی فوق العاده زیبا دارای خلق و خوی جنگنده‌ای است که باعث می‌شود تا نتوان از آن در کنار ماهی‌های آرام و صلح جو استفاده کرد. آنچه که باعث تمایز این ماهی نسبت به سایر ماهی‌های نام برده می‌شود، تنوع در گونه‌ها و رنگ‌های این ماهی دوست داشتنی است.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از این ماهی می‌تواند در تنگ نیز استفاده کرد. به همین دلیل است که برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید ماهی قرمزهای معمولی مخصوص عید این دسته ماهی‌ها را در سفره هفت سین خود قرار دهند.

ماهی مولی

یکی از ماهی‌های آرام و زیبایی که زندگی به صورت دسته جمعی را بسیار دوست دارد، ماهی مولی است. این ماهی به دلیل ظاهر زیبا و تنوع در رنگ بندی طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این ماهی‌ها بیشتر دوست دارند در آکواریوم‌هایی زندگی کنند که میزان نمک متوسطی وجود دارد.

 سوالات متداول

میتوان به ماهی دیسکس به عنوان غذا سبزیجات هم داد یا نه؟

بهتر است که از غذاهایی با پروتئین بالا استفاده کنیم که منبع حیوانی داشته باشد ،رژیم گیاهی باعث کشیده تر شدن ماهی میشود که به اصطلاح پوزه ماهی دراز شده و از زیبایی این شاهکار خلقت کم میکند.

چرا ماهی فایتر باید تنها باشد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های ماهی فایتر می‌توان به خصلت سلطه جویی آن اشاره کرد. به همین دلیل ترجیح می‌دهد در قلمرو تنها باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی زیباترین و پرطرفدارترین ماهی‌های آب شیرین بپردازیم و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با انتخاب یک فروشگاه مناسب هر کدام از این ماهی‌های زیبا و دوست داشتنی را با پرداخت کمترین هزینه خریداری کنید.

منبع : مرجان دریایی

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. ماهی گلدفیش خودش چندین نوع داره که واقعا از نظر ظاهر بین ۱۰ ماهی زیبا آکواریوم قرار میگیره
    مثلاً ماهی گلدفیش رنچو خیلی خوشگل و بامزست فقط قیمتش زیاده ولی ارزش داره

    1. یکی از ماهی هایی که من خیلی دوسش دارم ماهی گوپی هست گونه های مختلف داره فوق‌العاده جذاب و خیره کنندست قیمتاشم خوبه حتی اگر تلف هم بشه دلت نمیسوزه
      و این که خیلی راحت میتونی تکثیرش کنی
      دقیق بخوام بگم هیچ کاری برا تکثیر ماهی گوپی نیاز نیست فقط بنداز تو آکواریوم یا تنگ هر روز بهش غذا بده شکم ماهی ماده که باد کرد جداش کن چون اگر این کارو نکنید احتمال داره بقیه ماهی ها بچه گوپی رو بخورن

  2. ماهی نئون واقعا زیباست پیشنهاد میکنم به صورت گله ای ۲۰ یا ۳۰ تا نگه دارید خط ابی رنگی که داره خیلی خوبه ترکیب رنگ نئون کاردینال که ابی و قرمز هست تو آکواریوم های پلنت چهره خیلی قشنگی رو به خودش میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا