🦩 نگهداری از پرندگان خانگی

مناسب ترین قفس عروس هلندی و گرین چیک

عروس هلندی ها و گرین چیک ها را در دسته خانواده متوسط طوطی سانان قرار میدهند.

این دو گونه طرفداران زیادی در کشورمان دارد و طیف گسترده ای از علاقه مندان به پرندگان زینتی خواهان این هستند که سرپرستی این گونه از طوطی سانان را به عهده بگیرند.

بنابراین اگر علاقه مند به نگهداری این گونه هستید لازم است که بدانید چه قفسی را با چه ابعادی باید تهیه کنید تا پرنده در آن جا احساس امنیت و آرامش کند.

انواع قفس ها به سه دسته تقسیم می شوند.

  1. قفس های مخصوص پرورش
  2. قفس نگهداری خانگی
  3. قفس یا کوله های حمل مسافرتی

قفس های مخصوص پرورش

این گونه قفس ها غالبا به شکل مستطیل بوده و با ابعادی نظیر 50*35 ، 60*35 ، 40*70 تولید و عرضه می گردند.

این قفس ها بصورت تک یا به صورت دو واحدی ، چهار واحدی ، شش واحدی و هشت واحدی تولید می گردند.

این قفس های طبقاتی معمولا دارای آبکاری گالوانیزه هستند.

اما با رنگ های سفید و مشکی هم به بازار عرضه می شوند.

پیشنهاد گروه تولیدی سپاس در رابطه با انتخاب این قفس ها این است که سعی کنید اگر پرورش دهنده هستید از قفس های با آبکاری گالوانیزه استفاده کنید که عمر بالاتری نسبت به قفس های رنگی دارند.

قفس نگهداری خانگی

تنوع زیادی در بازار برای قفس های خانگی وجود دارد.

اقسام قفس از مدل های گرد ، کلبه ای ، مستطیلی ، مربع ، با طراحی های مختلف هست اما در ادامه ابعاد مفید را ذکر خواهیم کرد تا آگاهانه نسبت به خرید اقدام نمایید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که یک پرنده را نگهداری می کنید یک قفس با ابعاد 60*45*35 حداقل ابعادی هست که می توانید در اختیار پرنده خود قرار دهید.

نمونه های این قفس نظیر کد 23 ، کد 25 می باشد و همچنین قفس 1032 مسافرتی گزینه ای مناسب است.

حال اگر دو پرنده دارید یک قفس پرنده با فضای 45*45 در ارتفاع حداقل 70 سانتی متر نیاز خواهید داشت.

از نمونه های این قفس می توان به قفس 1033 ریز بافت اشاره کرد. حالا چرا می گوییم ریز بافت دلیلش نزدیک بودن فواصل میله های قفس هست.

از آنجایی که عروس هلندی و گرین چیک پرندگان بازیگوشی هستند نتوانند سر خود را از بین میله ها رد کنند و خدای نکرده باعث مرگ آنها بشود.

دو گیزنه پر فروش دیگر با نام های قفس ارگ و قفس خورشید هستند که ارتفاع 90 سانتی متر دارند و فضای بزرگتری را نسبت به نمونه قبلی در اختیار پرنده قرار می دهند.

آنجایی که طوطی ها در طول روز برای رفع خستگی تمایل دارند که بالهای خود را باز کنند به اصلاح بال بال بزنند باید قفسی تهیه کنید که پرنده براحتی اینکار را انجام دهد و همچنین توجه داشته باشید که قفس را بیش از اندازه شلوغ نکنید.

لوازمی که پرنده در قفس به آن نیاز دارد آبخوری ، دانخوری ، گیره کف دریا ، ظرف تخم مرغی یا غذای نرم ، یک عدد اسباب بازی به همراه دو عدد چوب نشیمن و یک عدد چوب نشیمن گرد یا کالباسی یا یک جای خواب پارچه ای می باشد.

قفس هایی که معرفی شد از لحاظ قیمتی در رنج قفس هایی با قیمت پایین هستند لذا نباید انتظار یک قفس خیلی محکم را داشته باشید به قول معروف هر چقدر پول بدهید همان قدر هم آش میخورید .

اما اگر جزو آن دسته افراد هستید که به آزادی و راحتی پرنده اهمیت بیشتری میدهید به شما چند نمونه محکم و بزرگ و جادار و زیبا را معرفی می کنیم.

قفس مدل ساشا با ابعاد 60*40 در ارتفاع 90 سانتی متر گزینه بسیار مناسبی هست که علاوه بر زیبایی فضای بزرگی هم در اختیار پرنده قرار می دهد.

مدل بعدی قفس های خانواده مبینا می باشد که دارای تنوع مختلفی است.

قفس های مبینا علاوه بر فضای بزرگ و از لحاظ استحکام و زیبایی جزو پر فروش ترین قفس ها هستند.

یکی از ویژگی های مهم این است که در قسمت بالای خود یک فضای مناسب پارک بازی تعبیه گردیده تا پرندگان دستی و اهلی از این فضا برای بازی و سرگرمی استفاده نمایند.

این قفس های بزرگ بخاطر فضای بیشتری که در اختیار پرنده قرار می دهند این فرصت را به شما می دهند که لوازم بیشتری نظیر اکسسوری های جذاب ، اسباب بازی های بزرگتر و همچنین نردبان های زیبا مخصوص طوطی سانان را در قفس قرار دهید این قفس ها بر خلاف قفس های معمولی درب مخصوص لانه را دارند و فضای قرار دادن لانه نیز تعبیه شده است در این قفس ها پرنده جست و خیز بیشتری می کند و از بیماری هایی نظیر چربی و کبد چرب که حاصل کم تحرکی است جلوگیری می شود.

توجه کنید در این قفس ها چنانچه طوطی های شما مولد باشد و موفق با تولید مثل جوجه شوند فضای مناسب برای نگهداری جوجه ها فراهم می باشد.

قفس یا کوله های حمل مسافرتی

ماجرا جذاب می شود وقتی که قرار است به مسافرت بروید در این مواقع چه می کنید؟

طوطی خود را به دست شخصی می سپارید تا از او نگهداری کند و با ترس و اضطراب به مسافرت می روید ، یا پرنده را همراه خود برده و با خیال راحت از مسافرت لذت می برید.

من هم با شما موافقم ، بردن پرنده با خود گزینه قابل اعتماد تریست پس در اینجا نیاز به یک قفس یا کوله مناسب دارید که براحتی داخل وسیله نقلیه قرار گیرد و حمل و نقل آن آسان باشد.

قفس 1032 مسافرتی یکی از گزینه های پیشنهادی ما به شماست.

گزینه بعدی کوله حمل پرنده هست که علاوه بر سبکی حمل و نقل بسیار راحت تری دارد ، در این کوله ها امکان نصب دانخوری و کاسه های آبخوری وجود دارد و چوب نشیمن استاندارد تعبیه گشته است همچنین کف قفس یک مَت قابل شستشو تعبیه شده که فضولات پرنده را جمع آوری می نماید.

در ادامه دو نکته مهم را در زمان خرید قفس دقت نمایید

  1. فاصله بین میله های قفس
  2. جنس میله ها و رنگ و آبکاری قفس

همانطور که گفته شد قفسی را تهیه نمایید که فواصل میله ها بیشتر از یک سانت و شش میل (1.6) تا پرنده از لای میله ها باعث خفگی ، شکستگی گردن ، شکستگی بالها و آسیب پنجه ها می گردد.

جنس میله ها باید به گونه ای باشد که در برابر قدرت منقار عروس و گرین چیک تاب آورده و همچنین از آنجایی که طوطی ها علاقه خاصی به جویدن و گاز گرفتن دارند رنگ باید کیفیت بالایی داشته باشد که بوسیله منقار کنده نشود.

رنگ های استاتیک از نوع چکشی از جمله بهترین رنگ هایی هستند که برای قفس ها استفاده می گردند.

حال که از ویژگی های قفس عروس هلندی و گرین چیک اطلاعاتی بدست آوردید نیاز به این دارید که از فروشگاهی معتبریا آنلاین شاپ قفسی مناسب تهیه کنید .

شما میتوانید با مراجعه حضوری یا مراجعه به سایت سپاس پت انواع و اقسام مدل های قفس را ملاحضه و انتخاب کنید و خرید خود را از تولیدی بدون واسطه انجام دهید.

شما در هرجای ایران که باشید با چند کلیک ساده می توانید خرید خود را انجام دهید و در اسرع وقت درب منزل سفارش خود را تحویل بگیرید.

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا