😿 بیماری های گربه

با بچه گربه های یتیم چه کنیم؟

در فصل‌های زاد و ولد گربه‌ها، بهار و تابستان، لانه‌هایی یافت می‌شود که بچه گربه دارند، اما مادران آن‌ها مشخص نیست. بچه گربه‌ها موجوداتی شیطون، بامزه و دوست‌داشتنی هستند و کمتر کسی هست که از دیدن شیرین‌کاری‌های یه بچه گربه خنده‌ا‌ش نگیرد.بسیاری از افراد علاقه مند به مراقبت از این بچه گربه‌ها هستند، اما نکات مهمی را باید در نظر گرفت.در ادامه می توانید مطالبی درباره باید و نباید هایی که در مواجهه با بچه گربه های یتیم باید رعایت کرد را مطالعه کنید.

اول منتظر بمانید و فقط نظاره گر باشید!

مادرها برای پیدا کردن غذا یا یافتن محل امن تر برای لانه و نقل و انتقال بچه‌ها هر روز از لانه خارج می شوند و ممکن است مدتی نسبتا طولانی بچه‌ها را تنها بگذارند. لازم است این دو نکته از هم تفکیک شوند که توله‌ها واقعا بدون مادر هستند یا فقط به صورت موقت تنها مانده اند. برای تفکیک این دو حالت لازم است فاصله نسبتاً طولانی با آشیانه داشته باشید. حداقل ۱۵ متر فاصله نیاز هست. مادر در صورتی که متوجه حضور شما شود برای حفظ امنیت بچه گربه ها به لانه نزدیک نخواهد شد.

بچه گربه‌‌هایی که نیاز به حمایت شما دارند.

حتی اگر مادر برای چند ساعت پیش بچه ها بازنگشت به معنای یتیم بودن بچه گربه ها نخواهد بود. در طول این مدت به هیچ عنوان به لانه نزدیک نشوید و اصلاً توله ها را لمس نکنید. در صورتی که خطر مشهودی بچه گربه ها را تهدید نمی کند «وجود سگ، آتش، برف، خودرو» واقعا نیازی به مداخله شما وجود ندارد. فقط در صورتی اقدام به جابه جایی یا برداشتن بچه ها کنید که خطر بزرگی آنان را تهدید می کند.

در صورتی که زمان کافی برای صبر کردن ندارید، برای اطمینان از سلامتی و حمایت از بچه گربه‌ها، مقداری غذا برای‌شان ببرید و فردا مجدد به آن‌ها سر بزنید و این کار برای چند روز تکرار کنید تا مطمئن شوید واقعا” مادرشان رفته یا برای فقط برای مدتی آن‌ها را ترک کرده است.

در صورت اثبات یتیم بودن بچه گربه ها و یا برگشتن مادر

اگر مطلع شدید اتفاق ناگواری برای مادر افتاده «لازم هست اطمینان پیدا کنید» یا برای مدت زمانی طولانی مادر بازنگشته و وضعیت توله ها مناسب نیست از آن‌جا که بچه گربه‌ها تا 8 هفتگی باید پیش مادرشان باشند‌، می توانید اقدام به نگه داری از بچه گربه‌ها کنید. بهتر است اگر در این موارد تازه کار هستید خودتان اقدام به مراقبت از بچه ها نکنید و این کار را به افراد با تجربه بسپارید. در صورتی که وضعیت بچه ها مناسب نیست آنان را به کلینیک دامپزشکی ببرید تا بهشان رسیدگی شود. بیاد داشته باشید کلیه هزینه ها درمان و وسایل و . . . را شما باید بپردازید و یتیم بودن توله ها مساله ای را عوض نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع
پت پرس

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا