کسب و کارها

نکات عکاسی از حیوانات خانگی

دانستن نحوه عکاسی بامزه از حیوانات خانگی راهی عالی برای تمرین برای عکاسی بهتر به طور کلی است. برای گرفتن عکس های عالی همیشه به پس زمینه یا استودیوی عکاسی از حیوانات خانگی نیاز ندارید. با کمک ما در آتلیه روبان ، بهترین آتلیه عروس در اصفهان و آتلیه می توانید بدون تلاش زیاد عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی بگیرید.

این به شما کمک می‌کند عکس‌هایی بگیرید که مملو از ژست‌ها، موقعیت‌ها، بیان‌ها و فعالیت‌های به یاد ماندنی هستند.

اگر حیوان خانگی دارید، می دانید که مانند داشتن یکی دیگر از اعضای خانواده است. هر حیوان خانگی شخصیت خاص خود را دارد – خواه کمی تنبل باشد یا فوق العاده پر انرژی.

گاهی اوقات آن پرتره های حیوان خانگی بی نقص زمانی می آیند که انتظارش را ندارید. شاید زمانی که آنها تصمیم می گیرند در وضعیتی که به نظر می رسد ناراحت کننده ترین است به خواب بروند. یا زمانی که سایه خود را می بینند و شروع به تعقیب آن می کنند.

عکاسی از حیوانات خانگی چیست؟

این روزها عکاسی از حیوانات و حیوانات خانگی یک ژانر سرگرمی در حال رشد است. فرقی نمی‌کند از گربه یا سگ خود عکس می‌گیرید ، ما  نکات درخشان در مورد نحوه شگفت‌انگیز کردن عکاسی از حیوان خانگی خود داریم .

1. یکدیگر را بشناسید

اگر حیوان خانگی ای که از آن عکس می گیرید مال شما نیست، باید کمی وقت بگذارید تا اعتماد ایجاد کنید و از پیشینه آنها مطلع شوید.

ابتدا مکانی را انتخاب کنید که خاطره ای قوی برای شما و حیوان خانگی شما (یا صاحبش) تداعی کند. به عنوان مثال، ممکن است مکانی داشته باشید که سگ خود را همیشه در آن ببرید. هنگامی که به پشت پرتره ها نگاه می کنید، در آینده معنی زیادی خواهد داشت.

روی مبل یا حتی زمین بنشینید و منتظر بمانید تا گربه یا سگ به شما نزدیک شود. ممکن است دوستانه باشد و شما را بو کند و به شما بمالد یا ممکن است محتاط باشد و کمی از شما فاصله بگیرد..

2. یک دوربین سریع انتخاب کنید

حیوانات خانگی همیشه برای مدت طولانی در یک موقعیت نمی مانند، بنابراین یک دوربین عکاسی سریع ایده آل است. حالت پشت سر هم یک دوربین دیجیتال برای عکاس حیوانات خانگی باید حداقل 9 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) در فرمت RAW باشد. این به شما این امکان را می‌دهد که 9 عکس را فوراً بگیرید تا مطمئن شوید که لحظه‌ای عالی را در یک ثانیه به دست خواهید آورد.

بهترین لنز برای پرتره حیوانات خانگی نیز یک لنز سریع است. لنزهایی که تا F/1.8 یا F/1.6 متوقف می شوند، به ایجاد عمق میدان کمتر کمک می کنند. این نه تنها برای محو کردن پس‌زمینه‌های حواس‌پرتی خوب است (زیرا حیوانات خانگی من همیشه در بهترین موقعیت نیستند)، بلکه برای کمک به جدا کردن گربه‌ها یا سگ‌های سیاه از پس‌زمینه سیاه نیز مفید است.

3. در اولویت شاتر عکس بگیرید

تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیوان خانگی باید بر اساس شخصیت حیوان خانگی شما باشد.

سگ‌ها و گربه‌ها می‌توانند هم هیجان‌انگیز و هم ترسو باشند، بنابراین شما باید واکنش مناسبی از خود نشان دهید..

4- چگونه از حیوانات خانگی در حال حرکت عکاسی کنیم

گرفتن عکس های اکشن از حیوانات خانگی با سرعت بالا آسان نیست. از حالت فوکوس استفاده کنید .

5- روی چشم ها تمرکز کنید

مانند هر نوع عکاسی پرتره ، کلید یک تصویر جذاب و قدرتمند چشم ها هستند، برای گرفتن پرتره های حیوان خانگی عالی تفاوتی ندارد.

چشم‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت احساسات هستند، برای پرتره حیوان خانگی اغلب نحوه بیان آنها نیز همین است. این نکات را ما به عنوان برترین آتلیه اصفهان به شما نشان میدهیم.

داشتن چشمان زیبا و تیز واقعاً کلیدی برای گرفتن آن پرتره حیوان خانگی عالی است. برای این کار از روش فوکوس نقطه ای کوچک استفاده کنید.

6- نحوه عکاسی از حیوانات خانگی سیاه

عکاسی از حیوانات خانگی تیره در پس زمینه تاریک، دیده شدن خطوط را دشوار می کند.

از دیافراگم باز استفاده کنید تا پس‌زمینه را محو کنید و حیوان خانگی را واقعاً متمایز کنید. برای کمک بیشتر به جدا کردن سوژه و پس زمینه از یک نور دوم که در پشت آنها قرار گرفته است استفاده کنید.

این نور را می‌توان به‌عنوان نور مو یا پس‌زمینه ایجاد یک نقطه داغ به سمت آنها نشان داد.

7- نورپردازی عکاسی از حیوانات خانگی

وقتی صحبت از تنظیم نور عکاسی از حیوانات خانگی می شود، به جای فلاش از نور طبیعی استفاده کنید.

مردم دوست ندارند فلاش دوربین در صورت ما خاموش شود – و ما آن را درک می کنیم. بنابراین، تصور کنید که یک حیوان خانگی چه احساسی دارد.

8- به سطح چشم پایین بیایید

یکی از اشتباهات رایج عکاسان مبتدی حیوانات خانگی این است که از حیوانات خانگی از حالت ایستاده عکس می گیرند.

این به ندرت خوب کار می کند. عکس‌های گربه‌ها و سگ‌ها که در سطح خودشان گرفته می‌شوند، تأثیر بیشتری دارند و شخصیت حیوان را از منظر یک برابر نشان می‌دهند.

عکاسی از حیوانات خانگی
عکاسی از حیوانات خانگی

9- ترکیبات خلاقانه

هنگام گرفتن پرتره حیوان خانگی خود می خواهید ترکیب خود را با دقت در نظر بگیرید.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام عکاسی پرتره از حیوانات خانگی باید به خاطر بسپارید این است که از زاویه واضح اجتناب کنید.

10- لوازم خوب عکاسی از حیوانات خانگی چیست؟

اگر حیوان خانگی شما همکاری نمی کند، ممکن است به چیزی جالب تر از غذا نیاز داشته باشید.

هنگام استفاده از لوازم جانبی در عکس های حیوان خانگی خود به میزان فتوژنیک بودن آنها توجه کنید. اسباب بازی های پاره شده ممکن است حواس را از عکس کلی شما منحرف کنند.

11- پس زمینه مناسب را انتخاب کنید

اگر می خواهید از پس زمینه برای پرتره های گربه یا عکس های سگ خود استفاده کنید، بهتر است تصویری را انتخاب کنید که رنگ متفاوتی با حیوان خانگی شما داشته باشد. عکاسی از سگ های سیاه در پس زمینه سیاه بسیار سخت است.

12. سعی کنید حیوان خانگی خود را ژست بگیرید

بله، این امکان وجود دارد که حیوان خانگی خود را برای پرتره آنها ژست بگیرید ، هرچند ممکن است چند تلاش لازم باشد! از وسایل و خوراکی‌ها برای پاداش دادن استفاده کنید و آن‌ها را در نقاط خاصی جذب کنید.

مکان خود را نیز هوشمندانه انتخاب کنید. حتی اگر قصد دارید از نزدیک عکس بگیرید، باز هم باید به محیطی فکر کنید که در آن پرتره عالی حیوان خانگی خود را می گیرید.

13. به یاد داشته باشید که به حیوان خانگی خود پاداش دهید

برای کمک به ترغیب حیوان خانگی به موقعیت های شروع مناسب، از برخی خوراکی های مناسب استفاده کنید.

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی
آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

14. چگونه عکس های حیوانات خانگی را ویرایش کنیم

وقتی نوبت به ویرایش عکس های حیوان خانگی می رسد، تمام توجه شما باید روی صورت باشد. حیوان خانگی چقدر واضح و تیز به نظر می رسد؟

اگر در حال ویرایش عکس‌های اکشن هستید، به پاها و پنجه‌ها نگاه کنید..

15. صبور باشید

در نهایت، متوجه خواهید شد که عکاسی از حیوانات خانگی به صبر زیادی نیاز دارد. سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات گاهی اوقات در اطراف یک فرد جدید هیجان‌انگیز می‌شوند. اما اگر به اندازه کافی صبور باشید، آنها در نهایت آرام می شوند و به دستورات شما پاسخ می دهند.

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا