کسب و کارها

آشنایی با چراغ مگنتی و انواع آن

امروزه با گسترش تکنولوژی و فناوری های مدرن ایجاد تغییر و تحول در تولیدات سیستم های روشنایی با رشد فزاینده ای روبرو است. محصولاتی متنوع و کاربردی که نسبت به گذشته احساس رفاه بیشتری را برای افراد فراهم می کند. چراغ های مگنتی با عناوین دیگری مانند مولتی ترک، چراغ آهنربایی، چراغ های ریلی آهنربایی و چراغ مگنتی توکار و چراغ مگنتی روکار شناخته می شوند. طرفداران بسیاری دارند و در دیزاین های داخلی ساختمان استفاده می شوند. از این سیستم های روشنایی جدید می توان در فضاهای داخلی و خارجی بهره مند شد. چراغ هایی که به راحتی قابل نصب و جا به جایی بوده و از این رو هیچ محدودیتی در کاربری آنها مشاهده نمی شود. افراد می توانند در هر مکان و زمانی از چراغ مگنتی استفاده کنند. چراغ مگنتی یا مولتی ترک تکنولوژی به روز با تولید انبوده در بازار امروز می باشد. چراغ هایی با ویژگی های منحصربه فرد و جذاب که به تازگی برای مخاطبان جذاب به نظر می رسند.

کاربرد چراغ مگنتی

چراغ مگنتی یا به اصطلاح عموم لامپ مگنتی سیستم روشنایی جدیدی از چراغ های ال ای دی به شمار می رود که با تکنولوژی مگنت ارائه گردیده است. نحوه کاربرد ونصب این چراغ ها به گونه ای می باشد که می توانند منابع نور و ریل های سیستم روشنایی را به وسیله مگنت به یکدیگر متصل کنند. اما باید توجه کرد که برخلاف سیستم های روشنایی قدیمی می توان در هر زمانی ریل ها و منابع نور به وسیله مگنت حرکت داد و به زبان ساده تر محیط روشنایی محیط را جا به جا کرد. اکنون با توجه به وجود چنین قابلیتی می توان بدون نیاز به تکنسین و به راحتی سیستم روشنایی منزل خود را تغییر داد و در هر مکانی که دوست داشت این سیستم را نصب کرد. این چراغ ها در فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارند و می توانند در محیط های خانگی ؛ مسکونی؛ اداری، تجاری، صنعتی، بیمارستانی ، مکان های عمومی و خصوصی استفاده شوند. چراغ های مگنتی از جمله ابزارهای دکوراتیو در صنایع معماری شناخته شده اند و در طراحی دکوراسیوهای مختلف کاربردی هستند. این تکنولوژی با قابلیت منحصربه فرد چراغ مگنتی در زمینه نصب و جابه جایی موجب خواهد شد تا بتوان در هر زمانی سیستم روشنایی محیط را طراحی کرد. با قابلیت چراغ مگنتی می توان بعد از اتمام کار سیستم روشنایی را بر اساس سبک دکوراسیون انتخابی جابه جا کرد و آن را تغییر داد.

مزیت های چراغ مگنتی

چراغ های خطی از جمله محصولات محبوب و پرفروش در صنعت تولید سیستم های روشنایی به شمار می رود. سیستم های روشنایی چراغ مگنتی از جمله تکنولوژی های جدید در بازاراست که با طراحی منحصر به فرد ارائه می گردد. کاربرد مگنت در اتصال منابع روشنایی و ریل های خطی این سیستم فرایند و جابه جایی را راحت تر می کند. از مزیت های منحصربه فرد چراغ مگنتی می توان به ایمنی بالای آنها اشاره کرد که در کاربری چراغ ها منحصر به فرد است. طراحی ریل های مغناطیسی در انواع مختلف توکار و روکار صورت می گیرد و این یعنی افراد می توانند با دیزاین بهتری از آنها چراغ ها بهره مند شوند. طراحی ریل های مغناطیسی و ولتاژ پایین چراغ ها امکان جابه جایی سیستم روشنایی بدون هیچ گونه آسیب و خطری برای کاربران فراهم می آورد. با به جایی سریع و نصب آسان چراغ مگنتی می توان با تغییر دکوراسیون محیط زیبایی فوق العاده ای را ایجاد کرد.

انواع چراغ مگنتی

تولید کنندگان چراغ مگنتی افزایش تنوع و جذابیت در محصولات را در اولویت کار خود قرار داده اند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال انعطاف پذیری یا برجسته کردن فضای از دکوراسیون داخلی ساختمان هستید می توانید از مدل های مختلف چراغ های مگنتی بهره ببرید. در ادامه سعی داریم 4 مدل بسیار جذاب و پرکاربردی را به شما معرفی کنیم:

چراغ مگنتی آویز

چراغ آویز مدرن یکی از مناسب ترین جایگزین ها برای لوسترهای قدیمی به حساب می آید. این چراغ ها دارای قابلیت مولتی ترک هستند که دست طراحان را ایجاد یک نور پردازی مدرن را باز نگه می دارد. چراغ آویز مدرن { دکوراتیو} حالت دکوری زیبایی را به محیط می بخشد. این محصول در دو مدل چراغ سیلیکونی و چراغ کروی توسط لایت فیلد ساخته می شود. چراغ های مگنی آویز را می توان ریل توکار 

چراغ مگنتی اسپات لایت

چراغ اسپات لایت که برای متمرکز کردن نور در یک مکان بسیار کاربردی و جذاب به نظر می رسد. اگر خواهان تاباندن نور به وصورت متمرکز بر روی یک تابلو، محصول و یا شی دیگر هستید، چراغ مگنتی اسپات لایت جز بهترین انتخاب های این مدل از نور پردازی است. چراغ های که دارای قابلیت چرخش 180 بوده و می توانند نور را به سمت مسیر دلخواه شما هدایت کنند. به علاوه به روش توکار؛ روکار و آویز با ریل روکار قابل نصب می باشند.

چراغ مگنتی خطی

چراغ مگنتی خطی که به صورت آهنربایی داخل ریل های نصب شده روی دیوار یا سقف به کار می رود. ریل چراغ مگنتی از جنس آلومینیوم است و برای انتقال جریان الکتریسته از هادی مس داخل آن استفاده می شود. ورقی از جنس آهن نیز در کف ریل قرار گرفته که عکل ربایش چراغ مگنتی انجام شود. چراغ های خطی مگنتی در سیستم مولتی ترک با آهنربا به ریل های آلومینیومی متصل شده است و با امکان تغییر چیدمان نورها و نوع کاربری منابع نور آن متغییر است. چراغ مگنتی خطی به صورت متسطیلی طراحی شده است. به صورتی که اکثر طراحان دکوراسیون از این چراغ ها برای تامین نور فضای داخلی ساختمان بهره می برند. استفاده از این نوع چراغ خطی مگن 

چراغ مگنتی نقطه ای که طراحی مستطیلی دارد برای تامین نور اصلی فضا ، قابل نصب بر روی ریل مولتی ترک است. نصب این چراغ با سه روش توکار؛ روکار؛ آویز صورت می گیرد. نور ال ای دی چراغ مگنتی نقطه ای موجب ایجاد حس خیرگی نمی شود و برای چشم ضرری ندارد. با طراحی جذاب زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان را افزایش می دهد. طراحان دکوراسیون داخلی از این چراغ ها می توانند در مجتمع های تجاری، گالری، کافه و رستوران؛ موزه ها ؛ تئاتر و ساختمان های مسکونی استفاده کنند. به علاوه افراد می توانند برای جذاب کردن دکوراسیون داخلی و یا سه بعدی نمایش دادن آن از محصولات مگنتی نهایت استفاده را داشته باشند.

چراغ خطی مگنتی

ویژگی های استفاده از چراغ مگنتی

امروزه چراغ های مگنتی با طراحی خاص و جذاب طراحان دکوراسیون داخلی را ترغیب می کنند تا برای طراحی مدرن و نور پردازی خلاقانه از این مدل چراغ ها کمک بگیرند. محصولاتی که علاوه بر جذابیت ویژگی بسیاری را نیز شامل می شوند. از جمله این موارد : 1- چیپست با کیفیت 2- بدنه آلومینیومی که تا حد مناسبی در برابر ضربه و دفرمه شدن مقاوم است.3- رنگ الکترواستاتیکی: رنگ الکترواستاتیکی مشکی که ضد خط و خش بوده و در ماندگاری، نگهداری و زیبایی چراغ مگنتی موثر است. 4- ایمنی زیاد 5- تنوع رنگ نور این چراغ ها به صورت آفتابی، نچرال می باشد. 5- گارانتی چراغ مگنتی 6- صرف جویی در مصرف انرژی 7- شار نوری مناسب و جابه جایی آسان که امکان اضافه یا جایگزین کردن 

منبع مقاله: شرکت فربر نورابین https://nourabin.com/

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا