کسب و کارها

راهنمای شروع مطالعه آیلتس برای مبتدیان

سالانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های معتبری مانند کمبریج، هاروارد، آکسفورد و … درخواست می‌فرستند. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها شما باید مراحلی را از سر بگذرانید. مثلا رزومه علمی خود را تقویت کنید. ترجمه رسمی مدارک خود مخصوصا مدارک تحصیلی خود را تهیه کنید. برای دریافت فاند یا اخذ پذیرش با استادان هم‌رشته خود مکاتبه کنید. 

اما یک مرحله بسیار مهم وجود دارد که آن را نباید فراموش کنید. برای ادامه تحصیل در هر دانشگاهی باید به زبان آن کشور مسلط باشید. مثلا اگر دانشگاه شما در کشورهای انگلیسی‌زبان باشد، باید توانایی بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید. برای نشان دادن توانایی‌های خود، باید در آزمون زبانی بین‌المللی مانند تافل یا آیلتس شرکت کنید.

آزمون آيلتس آزمونی است که کشورهای بسیاری مانند استرالیا، کانادا، انگلستان و … مدرک آن را قبول دارند. کسب نمره ۶.۵ به بالا در آزمون آيلتس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما چگونه برای آزمون آيلتس آماده شویم؟ 

اگر به تازگی تصمیم به آماده شدن برای آزمون آیلتس گرفته‌اید، شاید به نظرتان این راه بسیار گیج‌کننده باشد. اما پیمودن هر راه دشوار و سختی با بهره‌گیری از راهنمایی‌ها آسان‌تر می‌شود. برای آشنایی با چگونگی شروع راه آموزش آیلتس، این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

در اولین قدم چه کنیم؟

آماده شدن برای آزمون با شناخت و برنامه‌ریزی ساده‌تر از زمانی است که بی‌برنامه وارد مسیر آموزش آیلتس شوید. شما باید در مورد نوع آزمون بین المللی زبان انگلیسی که می‌خواهید، تصمیم بگیرید، در مورد فرمت آزمون اطلاعات پیدا کنید، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و البته سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید!

هدف شما از این شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

مرحله اول با درک الزامات آزمون آیلتس شروع می‌شود. چه برای کار، مهاجرت یا تحصیل، حداقل نمره مورد نیازی وجود دارد که باید آن را کسب کنید. در آزمون آيلتس نمره قبولی یا مردودی وجود ندارد بلکه از یک تا نه نمره‌ای را کسب می‌کنید. 

هم‌چنین باید به این نتیجه برسید که آیا به آیلتس جنرال نیاز دارید یا آیلتس آکادمیک نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر هدف شما از شرکت در آزمون آیلتس، ادامه تحصیل در مقاطع ارشد یا دکتری است، آيلتس آکادمیک بیشتر به درد شما می‌خورد. برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های مطرح جهان، معمولا به حداقل نمره کلی 6.5 با حداقل نمره ۶ در هر ۴ مهارت نیاز دارید. البته حداقل نمره برای هر دانشگاه متفاوت است.

درباره فرمت آزمون آیلتس اطلاعات کافی را کسب کنید

بعد از این که هدف خود از شرکت در آزمون آیلتس را مشخص کردید، نوبت به جمع‌آوری اطلاعات می‌رسد. این مرحله شامل یادگیری در مورد بخش‌های مختلف آزمون آیلتس، انواع سوالات، زمان بندی و … است.

بعد از این‌که با آزمون آیلتس آشنا شدید، باید ببینید که در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید. ابتدا با یک آزمون تعیین سطح برای اطلاع از نمره آزمون آیلتس شروع کنید. سایت‌های معتبری در اینترنت به راحتی و به صورت آنلاین سطح زبان انگلیسی شما را مشخص می‌کنند. 

برای آمادگی آیلتس برنامه‌ریزی کنید

هنگامی که سطح خود را شناختید، نوبت به برنامه‌ریزی می‌رسد. آیا قبل از این‌که واقعا برای آیلتس آماده شوید، نیاز به بهبود سطح کلی زبان خود دارید؟ اگر سطح شما از نمره ۴ آیلتس پایین‌تر است، بهتر است که از پایه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. 

گام به گام پیش روید. هدف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا بررسی پیشرفتتان آسان‌تر شود. مثلا اگر نمره موردانتظار شما ۷ است اما نمره آزمون تعیین سطح شما نمره ۴ آیلتس شده است، هدف ابتدایی خود را تقویت نمره تا ۵.۵ قرار دهید و سپس به دنبال باقی مراحل باشید.

هم‌چنین ببینید که چه روشی را برای آموزش آیلتس ترجیح می‌دهید. شاید مایل به شرکت در کلاس آیلتس آنلاین باشید یا بخواهید که خودتان به تنهایی آیلتس را بیاموزید. جزئیات مسیر آموزش آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است. البته یادگیری را به تعویق نیاندازید. تعویق یادگیری صرفا باعث دیرتر رسیدن شما به نتیجه می‌شود. 

با مطالعه منابع گوناگون، نمره خود را تقویت کنید

برای افزایش سطح زبان انگلیسی خود بهتر است که انگلیسی با کیفیت بالا بخوانید! می‌توانید که از سایت‌های خبری آنلاین مانند گاردین یا نیویورک تایمز استفاده کنید. فقط برای درک مطلب مطالعه نکنید، بلکه به نکات گرامری و واژگان استفاده‌شده در متن هم توجه کنید.

بسیاری از دانش‌آموزان سخنرانی‌های TED را نیز مفید می‌دانند زیرا معمولاً با زیرنویس‌های عالی همراه هستند. گوش دادن به صحبت‌های تد برای تقویت مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ شما مفید هستند. حتی سخنرانی‌های TED در مورد چگونگی بهبود مهارت‌های صحبت کردن وجود دارد!

نمونه سوالات آیلتس خوبی در فضای اینترنت وجود دارد که به شما برای آماده شدن در آزمون آيلتس کمک می‌کند.

در یک کلاس آیلتس خوب شرکت کنید

شرکت در کلاس آيلتس به شما در رسیدن به نمره بالای آیلتس کمک می‌کند. پس از این که در آزمون تعیین سطح شرکت کردید، دنبال یک کلاس آیلتس مناسب باشید. کلاس‌های آیلتس معمولا به دو شیوه آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند.

این‌که در کلاس آیلتس آنلاین شرکت کنید یا حضوری، به خودتان بستگی دارد. شاید ترجیح شما شرکت  در کلاس حضوری برای آموزش آیلتس است. شاید هم از مشکلاتی مانند ترافیک و دوری راه خسته‌اید و ترجیح می‌دهید که به راحتی و از خانه به در کلاس آیلتس آنلاین شرکت کنید. 

کلاس آیلتس آنلاین برای افرادی که زمان زیادی ندارند، گزینه مناسبی است. اما کدام موسسه کلاس‌های آیلتس آنلاین خوبی برگزار می‌کند؟ در کدام کلاس آیلتس آنلاین شرکت کنیم؟ پیشنهاد ما به شما کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک است. 

کلاس آیلتس آنلاین با دبستان ترجمیک

دبستان ترجیمک یکی از موسسات معتبری است که دوره‌های زبان‌‌های خارجی و آيلتس برگزار می‌کند. دوره‌های این موسسه آنلاین هستند و برای شرکت در کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار خاصی ندارید. تنها باید از طریق مرورگرتان وارد لینک کلاس شوید و به راحتی در کلاس آیلتس آنلاین شرکت کنید.   

کلیه دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک با همکاری استادان مجرب برگزار می‌شود. با کمک یک استاد حرفه‌ای مسیر رسیدن به نمره بالا در آزمون آیلتس بسیار آسان‌تر می‌شود. البته تنها مهارت استاد کافی نیست. خودتان هم باید به اندازه کافی تلاش کنید و با مطالعه و تمرین زیاد برای آزمون آیلتس آماده شوید.

فیلم‌های دوره‌های دبستان ترجمیک ضبط می‌شوند و در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌گیرند. پس هر زمان که جلسه‌ای را از دست دادید، نگران نباشید. با تماشای فیلم ضبط‌شده خودتان را به کلاس برسانید. 

پس از تعیین سطح شما می‌توانید که نتیجه را برای مشاور کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک بفرستید. او شما را برای انتخاب کلاس آیلتس آنلاین مناسب راهنمایی می‌کند. در واقع در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، برای شما دوره مناسبی در دبستان ترجمیک وجود دارد.

هر سوالی هم که درباره کلاس آیلتس آنلاین داشتید، کافی است که تماس بگیرید یا تیکت بگذارید. در اسرع وقت با شما تماس گرفته می‌شود تا شما را راهنمایی کنند.

پس اگر برای شروع راه آموزش آیلتس نگرانید و آن را به تعویق می‌اندازید، به دبستان ترجمیک سری بزنید. فراموش نکنید که زمان می‌گذرد و منظر شما نمی‌ماند. پس از همین الان برای آزمون آیلتس آماده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا