🦮 نگهداری از سگ

راهنمای تنها گذاشتن سگ در خانه

بیشترین زمان ممکن برای تنها گذاشتن سگ در خانه چند ساعت است؟

گاهی لازم است سگ را در خانه تنها بگذارید. اگر از قبل سگ را برای تنها ماندن آماده نکرده باشید، ممکن است دچار مشکل شوید و سگ‌تان اضطراب جدایی را تجربه کند. با نکاتی که در ادامه می‌خوانید، تنها گذاشتن سگ در خانه با چالش کمتری همراه خواهد بود.

اگر قبلا سگ خود را در خانه تنها گذاشته باشید، می‌دانید که موقعیت چالش‌برانگیزی ایجاد کرده‌اید. از دید سگ‌ها، شما عضوی از گروه آنها هستید اما کاملا منطقی است که نمی‌توانید همه وقت‌تان را به آنها اختصاص دهید. بهترین راه، آموزش تنها ماندن به سگ‌ها است. آنها وقتی که هنوز توله هستند، باید یاد بگیرند که تنها ماندن در خانه مسئله مهمی نیست. سگ‌هایی که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند، وقتی که در خانه تنها می‌مانند، اضطراب جدایی در آنها ایجاد می‌شود.

برای اینکه وقتی خانه نیستیم، توله‌سگ‌ها احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشند، لازم است اقداماتی انجام دهید. همچنین باید مدت مناسب برای تنها گذاشتن آنها را هم بدانید. ادامه مطلب را دنبال کنید؛ کارشناسان حیوانات خانگی برای شما توضیح می دهند.

آنچه خواهید خواند

  • بیشترین زمان ممکن برای تنها گذاشتن سگ در خانه
    • توله ‌سگ‌ها
    • سگ‌های بالغ (بعد از ۱۸ ماهگی)
    • سگ‌های سالخورده
  • اقدامات لازم برای تنها گذاشتن سگ در خانه
    • اقدامات لازم قبل از ترک خانه
  • راهنمای گام به گام آموزش تنها ماندن توله سگ
    • روش آموزش
    • راهکارهای مؤثر درباره سگ‌هایی که به تنها ماندن در خانه عادت نمی‌کنند

بیشترین زمان ممکن برای تنها گذاشتن سگ در خانه

سعی کنید تا جایی که ممکن است مدت تنها ماندن سگ در باغ و در خانه را کوتاه کنید. حتی سگ‌های آموزش‌دیده هم مثلا سگ نگهبان باغ اگر مدت طولانی در خانه یا باغ تنها بمانند مضطرب می‌شوند. تشخیص مدت مناسب برای تنها گذاشتن سگ‌ها در خانه به سن آنها بستگی دارد.

توله ‌سگ‌ها را میتوان چند ساعت در خانه تنها گذاشت؟

بیش از دو ساعت در روز برای آنها مناسب نیست. توله‌ سگ‌ها نمی‌توانند به تنها ماندن طولانی عادت کنند و احتمال بروز اضطراب جدایی در آنها بیشتر است. همچنین آنها به دفع ادرار بیشتری نیاز دارند و توصیه می‌شود هر دو ساعت آنها را برای دستشویی بیرون ببرند.

تنها گذاشتن سگ‌های بالغ (بعد از ۱۸ ماهگی)

می‌توانید چهار تا شش ساعت در روز آنها را تنها بگذارید. سگ‌های بالغ به تنها ماندن عادت می‌کنند و از این فرصت برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌کنند. البته اگر به آنها آموزش دهید، می‌توانند بیشتر از این مدت هم تنها بمانند.

تنها گذاشتن سگ‌های سالخورده

زمان مناسب برای این سگ‌ها به شرایط جسمانی و سلامتی آنها بستگی دارد. اگر سگ‌های سالخورده مشکل یا بیماری خاصی مانند تکرر ادرار نداشته باشند، همانند سگ‌های بالغ تا شش ساعت در روز می‌توانند تنها بمانند.

اقدامات لازم برای تنها گذاشتن سگ در خانه

اگر می‌خواهید سگ خود را در خانه تنها بگذارید، به شرایط و نکات زیر توجه کنید:

  • سن
  • وضعیت جسمانی و سلامتی
  • اضطراب جدایی
  • آموزش و تمرین رفتار صحیح
  • مشخص کردن مکان مناسب برای دستشویی
  • وعده‌های غذایی
  • راهکاری برای فعالیت بدنی
  • اجتماعی کردن
  • سایر حیوانات ساکن در خانه

فراموش نکنید بی‌توجهی به هر کدام از شرایط و نکات بالا می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. با در نظر گرفتن مجموعه این شرایط و نکات، اقدامات لازم را انجام دهید. شما بهتر از هر کسی سگتان را می‌شناسید و نیازهای روحی و جسمی او را می‌دانید.

اقدامات لازم قبل از ترک خانه

اگر می‌خواهید برای کار یا تفریح از خانه خارج شوید و قصد دارید سگ را در خانه تنها بگذارید، قبل از رفتن دو کار را حتما انجام بدهید:

سگ را خسته کنید

قبل از ترک خانه، مطمئن شوید که سگ به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته است. می‌توانید با سگتان به پیاده‌روی بروید. این کار برای هر دوی شما مفید است. اگر سگ را به پیاده‌روی صبحگاهی ببرید، به احتمال زیاد بعد از آن خسته می‌شود و به خواب نیاز پیدا می‌کند. این کار به شما اجازه می‌دهد بدون مشکل خانه را ترک کنید.

سگ را کاملا آزاد نگذارید

به ویژه در روزهای اول، در حالی سگتان را تنها بگذارید که مکان راحتی برایش فراهم کرده باشید. این مکان راحت باید محدوده مشخصی داشته باشد. وقتی که سگ به تنها ماندن در خانه عادت کرد، می‌توانید محدودیت‌ها را بردارید تا آزادانه به هر جایی برود.

آموزش تکنیک های تنها ماندن توله سگ

وقتی که به سگ آموزش می‌دهید تا در خانه تنها بماند، آموزش صحیح و اصولی بسیار مهم است. از روز اولی که سگ را به خانه می‌برید، نمایش «ترک کردن و برگشتن» را تمرین کنید. به توله‌سگ خود آموزش دهید که تنها ماندن در خانه کار راحتی است و شما بعد از مدتی به خانه برمی‌گردید.

روش آموزش تنها ماندن سگ در منزل

  • کفش‌هایتان را بپوشید و به سمت در بروید. اگر سگتان ترسید و واکنش نشان داد، سعی کنید توجهی نشان ندهید. سگ‌ها عادت می‌کنند. حداقل سه بار در روز این کار را انجام دهید.
  • هنگام بازگشت به خانه، استقبال فوری سگتان پشت در را نادیده بگیرید و رفتاری عادی از خودتان نشان دهید. با این کار توله‌سگ شما پیام مهمی را دریافت می‌کند؛ او می‌فهمد که بازگشت به خانه اتفاقی ساده و عادی است که هر روز تکرار می‌شود و نباید برای آن هیجان داشته باشد. البته شاید لازم باشد این تذکر را به خودتان هم بدهید.
  • پس از رسیدن به خانه، سگ را مجبور کنید به رختخواب برود. وقتی سگتان این کار را انجام داد، رفتاری محبت‌آمیز اما عادی از خودتان نشان دهید.

راهکارهای مؤثر درباره سگ‌هایی که به تنها ماندن در خانه عادت نمی‌کنند

dog welcome home on brown mat

راهکار اصلی در تنها گذاشتن سگ در خانه برای چنین مواردی، فراهم کردن شرایط مطلوب برای تنهایی آنها است. سگ‌ها برای گذراندن اوقات تنهایی باید شرایط سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. برای این هدف از راهکارهای زیر کمک بگیرید :

  • به جای استفاده از ظروف غذای کلاسیک، از توزیع‌کننده‌های غذا که به شکل اسباب‌بازی هستند استفاده کنید. در این توزیع‌کننده‌ها علاوه بر مقدار غذای خروجی، دشواری دسترسی به غذا هم قابل تنظیم است. می‌توانید غذا خوردن را به فعالیتی طولانی تبدیل کنید و زمانی که در خانه نیستید، سگتان را سرگرم کنید و مطمئن شوید که سگتان فعالیت می‌کند.
  • در زمان تنهایی، سگ باید کارهای کوچکی برای انجام دادن و وسایلی برای سرگرم شدن داشته باشد. سگ‌ها اگر در شرایط نامناسبی تنها بمانند، خسته می‌شوند و رفتار ناخواسته‌ای مانند آسیب زدن یا ادرار کردن در مکان‌های مختلف را از خودشان نشان می‌دهند. البته اسباب‌بازی‌هایی که قطعات جدا شونده دارند و ممکن است سگ آنها را ببلعد، انتخاب مناسبی نیستند. سعی کنید این وسایل را در اختیار سگ نگذارید.

البته فراموش نکنید رفتارتان زمانی که در خانه هستید هم مهم است. اگر هر روز زمان کافی ندارید، هر هفته زمانی را به سگ اختصاص دهید. رفتار محبت‌آمیز و توجه هم لازم است. با سگتان به پیاده‌روی بروید، بازی فچ را انجام دهید و بعضی وقت‌ها به او اجازه دهید راحت و آزادانه کارهای دلخواهش را انجام دهد. اما مراقب باشید رفتار شما باعث نشود که سگتان به انجام کاری عادت کند و همیشه انتظار آن را داشته باشد.

با این نکات، تنها گذاشتن سگ در خانه کاری سخت و عذاب‌آور نیست و سگ به آن عادت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بسیاری مطالب این سایت برای بنده کاربردی و آموزنده بود راستش من یک توله ۶ یا۷ ماهه میکس پامرانین وشیتزو دارم وبا وجود اینکه در گذشته هم چندین سگ آپارتمانی از نژادهای دیگر داشتم ولی خیلی بصورت حرفه ای و اصولی درمورد تربیت و آموزش سگهایم وقت و زمان نمیگذاشتم و همین مسئله باعث شده بود در بیشتر مواقع دچار مشکل می شدم و بخاطر همین مسئله مجبور به در کردن آنها میشدم ولی با مطالعه سایت بسیار جالب و کاربردی شما تازه دارم سعی میکنم که بصورت منطقی و اصولی درمورد تربیت و آموزش سگم وقت و زمان صرف کنم بینهایت از شما بابت مطالب آموزنده و جالب این سایت زیبا سپاس گذارم بسیار ممنون از لطفت وزحمات ارزشمند شما عزیزان امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا