🦮 نگهداری از سگ🐈 نگهداری از گربه

کافئین و حیوانات خانگی

وقتی نوبت به نوشیدن قهوه می رسد، بسیاری از مردم نمی توانند یک روز را بدون نوشیدنی مورد علاقه خود بگذرانند. با این حال، در صورت وجود کافئین در نوشیدنی ها چه تاثیری بر حیوان خانگی شما دارد؟

حیوانات خانگی بعد از استفاده از نوشیدنی های دارای کافئین، تقریباً همان واکنشی را نشان می دهند که بر انسان ها واکنش نشان میدهد. کافئین باعث می شود ضربان قلب آنها افزایش می یابد، نمی توانند بخوابند و ماهیچه های آنها شروع به منقبض شدن می کند. از آنجایی که حیوانات خانگی وزن بسیار کمی دارند، فقط مقدار کمی کافئین می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به عنوان مثال، سگ های کوچیک ممکن است پس از مصرف بیش از حد قهوه بمیرند.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد مسمومیت با کافئین سگ یا گربه خود بدانید، اگر فکر می کنید سگ شما کافئین مصرف کرده است، چه کاری باید انجام دهید و چگونه از تکرار آن جلوگیری کنید.

آیا کافئین برای حیوانات خانگی بی خطر است؟

دکتر الیسا مازافررو، استادیار بالینی بخش اورژانس کالج دامپزشکی دانشگاه کورنل در ایتاکا، نیویورک، می گوید که گربه ها و سگ ها نباید قهوه بخورند. او می گوید اگر حیوانات خانگی قهوه بخورند، تنها سی دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا غلظت آن در جریان خون آنها به اوج برسد و علائم مسمومیت بالینی ایجاد شود.

علائم بسته به جثه سگ و میزان مصرف کافئین متفاوت است. دکتر دکتر الیسا مازافررو توضیح می دهد: “کوکاکولا کالری کمتری نسبت به قرص های قند دارد، بنابراین سگ کوچکتر اگر بیش از حد مصرف کند ممکن است احساس بیماری نکند.”

تشخیص مصرف کافئین توسط حیوان خانگی شما

سگ ها و گربه ها ممکن است پس از مصرف کافئین حدود 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن خود، علائم مسمومیت با کافئین را ایجاد کنند. او می افزاید: علائمی که باید مراقب آنها بود عبارتند از بیقراری، پرخاشگری، بیش فعالی، استفراغ و نفس نفس زدن. با افزایش سطح کافئین، حیوانات خانگی نیز ممکن است لرزش و تشنج را تجربه کنند. علاوه بر این، شما ممکن است بتوانید ضربان قلب حیوان خانگی خود را با لمس درک کنید. اگر سگ شما ضربان قلب بسیار سریع یا نامنظم داشته باشد، ممکن است بمیرد. علائم مسمومیت با کافئین معمولاً بین 6 تا 12 ساعت باقی می ماند.

مصرف چه میزان کافئین برای حیوانات خانگی خطرناک است؟

یک فنجان قهوه معمولاً حاوی حدود 100 میلی گرم کافئین و یک اسپرسو تنها حاوی حدود 150 میلی گرم است. با این حال، یک لاته دو شات بزرگ می تواند حاوی 300 میلی گرم کافئین باشد. برای مقاصد مقایسه، یک بطری معمولی کوکاکولا حاوی حدود 5 میلی گرم کافئین است و یک نوشیدنی انرژی زا ممکن است حاوی 50 تا 100 میلی گرم کافئین باشد. بنابراین، اگر حیوان خانگی شما 20 پوند وزن دارد، نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا می تواند باعث تپش قلب، تشنج یا مرگش شود.

بیشتر بخوانید:

از طريق
https://www.wellarticles.com/caffeine-and-pets/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا