🍖 معرفی غذای های سگ🦮 نگهداری از سگ

چند بار در روز به سگم غذا بدهم؟

سگ من روزی 6 بار غذا میخوره آیا مضر است؟

برای اکثر سگ های بالغ، دو وعده غذایی در روز برای حفظ وزن و سلامت سگ بهینه است. بسته به سن و شرایط سلامتی سگ شما ممکن است به دفعات بیشتر غذا دهید. صرف نظر از اینکه چند بار در طول روز تغذیه می‌کنید، سعی کنید یک برنامه غذایی ثابت را برای ایجاد عادات غذایی خوب حفظ کنید. با دامپزشک خود مشورت کنید تا بهترین نوع و مقدار غذایی که سگ شما در مراحل مختلف زندگی خود نیاز دارد را تعیین کند تا وزن و سیستم گوارشی سالمی داشته باشد.

توله سگها  باید ۴ وعده در روز تغذیه شوند. این مقدار از ۴ تا ۶ ماهگی به ۳ وعده در روز کاهش می یابد. فاصله غذا دادن به سگ، باید با سن و نژاد سگ متناسب باشد. رژیم های غذایی مخصوص توله سگ ها مواد غذایی لازم برای رشد استخوان ها و حفظ سلامت سگ ها را فراهم می کند.

در مورد فاصله غذا دادن به سگ ها، باید بدایم که سگهای یک ساله یا بزرگتر باید 1 الی 2 بار در روز تغذیه شوند. نژادهای کوچک بسیار بیشتر از نژادهای بزرگ انرژی می سوزانند بنابراین باید 2 الی 3 وعده در روز تغذیه شوند.

نکات تغذیه ای سگ ها:

  • موقع غذا خوردن آب کافی در اختیار سگ خود قرار دهید.
  • رژیم غذایی سگ خود را هرگز به صورت ناگهانی تغییر ندهید. در صورت نیاز رژیم غذایی حیوان خانگی باید به تدریج و طی یک دوره 7 الی 10 روزه تغییر کند.
  • آرامش سگ خود را در هنگام غذا خوردن بهم نزنید. برداشتن کاسه در هنگام غذا خوردن باعث اضطراب و در نتیجه رفتار پرخاشگرانه در حیوان خانگی شما می شود.
  • بهتر است برای سگ خانگی خود از انواع غذاهای مخصوص استفاده کرده و هیچ گونه مکمل دیگری به آن اضافه نکنید مگر اینکه توسط دامپزشک توصیه شود. مصرف بیش از حد مکمل می تواند برای سگ خانگی شما مضر باشد.
  • مراقب تغذیه بیش از حد سگ باشید. حیوان خانگی شما به هیچ وجه نباید بیشتر از مقدار نیاز غذا بخورد. مقدار مناسب غذا معمولا مدفوع سفت و قهوه ای تیره ایجاد می کند. اگر مدفوع سفت بوده اما در انتها نرمتر باشد، نشانه تغذیه بیش از حد است.
  • قبل از مسافرت با اتومبیل به سگ خود غذا ندهید زیرا این امر می تواند باعث بیماری سگ شود. همچنین یک ساعت قبل یا بعد از ورزش هم نباید سگ خود را تغذیه کنید. زیرا این کار می تواند منجر به درد، نفخ و گشاد شدن معده شود که ابتلا به آن در سگ ها بسیار خطرناک است.

چقدر باید به سگم غذا بدهم؟

غذای سگ باید با کیفیت و بدون غلات باشد. هنگام خرید به لیست مواد تشکیل دهنده غذای سگ که بر روی برچسب نوشته شده است، دقت کنید. اگر غذای سگ دارای کیفیت بالا باشد برای تغذیه نژادهای کوچکتر به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن بدن تقریباً از یک الی یک و نیم فنجان غذا در روز استفاده کنید. زیرا این سگ ها نسبت به نژادهای بزرگتر انرژی بیشتری سوزانده و در نتیجه به کالری بالاتری نیاز دارند. در نژادهای بزرگ و غول پیکر غالباً به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن بدن باید از ۱ فنجان غذا استفاده کرد.

در هنگام تغذیه مقدار غذای سگ را بر اساس موارد زیر تنظیم کنید:

  • سطح فعالیت سگ
  • متغیرهای محیطی مانند دما
  • میزان کالری واقعی غذا، وزن فعلی سگ
  • کالری اضافی که سگ شما در طول روز علاوه بر وعده های اصلی خود دریافت می کند.

فاصله غذا دادن به سگ در غذاهای آماده سگ

مقدار غذای مورد نیاز حیوانات خانگی در هر وعده باید به ترتیب وزنی بر روی برچسب های غذایی درج شوند. در حالیکه دستورالعمل هایی که توسط تولید کنندگان بر روی برچسب های مواد غذایی نوشته می شود در برند های مختلف با هم تفاوت داشته و بندرت دقیق هستند. عواملی مانند سن، سلامتی، وضعیت تولید مثل و شدت فعالیت و ورزش روزانه بر میزان غذایی که سگ شما باید دریافت کند تأثیر می گذارد. بنابراین هنگام تغذیه حیوان خانگی خود باید همه این عوامل را در نظر بگیرید. همچنین اگر در مورد مقدار غذای مورد نیاز سگ خود شک دارید با دامپزشک مشورت کنید.

غذای با کیفیت بالا انتخاب کنید زیرا غذاهای بی کیفیت باعث مشکلات گوارشی می شوند و اغلب هزینه تمام شده آنها برای شما بیشتر است (زیرا برای سیر شدن باید غذای بیشتری به سگ خود بدهید).

دانستن وزن سگ بسیار مهم است. مرحله بعدی تعیین سطح فعالیت سگ ها است، به یاد داشته باشید که علاوه بر همه عوامل مانند سطح ورزش، سن و غیره باید هرگونه کالری اضافی را هم در نظر بگیرید.

مقدار اولیه غذا را می توان بر این اساس تنظیم کرد. پس از شروع تغذیه با مقدار مناسب غذا، حداقل ماهی یکبار سگ خود را وزن کنید تا مطمئن شوید که دچار اضافه وزن نشده است. در صورت لزوم، مقدار غذا را اندکی کم یا زیاد کنید تا سگ شما در وزن ایده آل خود بماند.

چکار کنم که سگم غذایش را با عجله نخورد؟

سگ هایی که غذای خود را با عجله می خورند ، هنگام تغذیه مقدار زیادی هوا جذب می کنند. حتی می تواند باعث ناراحتی معده و دستگاه گوارش شود. برای تشویق سگ به برداشتن لقمه های کوچتر می توانید یک جسم خارجی مانند توپ فلزی کوچک در کاسه غذا قرار دهید.

اگر بیش از یک حیوان خانگی دارید، به طور جداگانه غذا دهید تا رقابت برای خوردن غذا کاهش پیدا کند.

دستورالعمل های تغذیه برای توله سگ ها

هنگامی که توله سگ های جوان می توانند شروع به خوردن غذای سگ کنند، باید هر روز چهار وعده غذایی کوچک به آنها بدهید. از سه تا شش ماهگی می‌توانید برنامه تغذیه را به سه بار در روز کاهش دهید. وقتی توله سگ شما به شش تا ۱۲ ماهگی رسید، دو بار در روز به او غذا بدهید.

همچنین در این مدت از غذا دادن به توله سگ به غذای بزرگسال تغییر می‌دهید. نژادهای کوچک می‌توانند زودتر از نژادهای بزرگتر جابجا شوند. با دامپزشک خود برای تعیین بهترین زمان برای تغییر به غذای جدید کار کنید. حفظ یک برنامه تنظیم شده نه تنها به روز سگ شما ثبات می‌بخشد، بلکه به آموزش سگتان نیز کمک می‌کند. حدود 10 تا 15 دقیقه پس از غذا خوردن توله سگ خود را بیرون بیاورید و مدفوع کند، زمانی که احتمالاً نیاز به دفع دارد.

برنامه غذایی برای سگ های بالغ

غذا دادن به سگ خود دو بار در روز برای سگ های بالغ توصیه می‌شود. تنظیم زمان غذا می‌تواند به ایجاد روتینی کمک کند که می‌تواند به ایجاد تغییرات آسان تر کمک کند. وقتی کیبل را عوض می کنید، زمان غذا را تعیین کنید به این معنی که سگ شما گرسنه است و احتمال دارد غذای جدید را بخورد. همچنین هنگامی که تغییراتی در زندگی ایجاد می شود مانند یک نوزاد جدید یا حیوان خانگی، راحتی و ثبات را ارائه می‌دهد.

تغذیه آزاد یا ارائه یک وعده غذایی بزرگ توصیه نمی‌شود. همه سگ‌ها پرخوری نمی‌کنند، اما پر نگه داشتن کاسه همیشه به جای غذا دادن به وعده های غذایی کوچکتر می‌تواند چالش هایی ایجاد کند. اگر سگ شما بیمار است، تخمین میزان غذا خوردن او دشوار است. همچنین اگر غذا خوردن سگ شما از کنترل خارج شود، می تواند منجر به چاقی شود. علاوه بر این، می تواند تغییراتی مانند معرفی یک حیوان خانگی جدید را چالش برانگیزتر کند، به خصوص اگر حیوان خانگی جدید غذا خوردن خود را به خوبی تعدیل نکند.

غذای سگ باید نیازهای تغذیه ای را برآورده کند

مطمئن شوید که مقدار مناسبی از غذای مناسب سگ را در زمان تغذیه می‌دهید. خرید غذای حیوانات خانگی حتی برای باتجربه ترین صاحبان سگ نیز می‌تواند سخت باشد. با دامپزشک خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که بهترین رژیم غذایی برای سگ شما چیست.

غذای سگ خود را با اطمینان از داشتن مواد باکیفیت با مواد پرکننده کم و مناسب برای نژاد و سن او انتخاب کنید. به عنوان مثال، بسته به سن سگ خود، غذای توله سگ، بزرگسال یا سالمند را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که غذایی که برای سگ های مسن انتخاب می کنید پروتئین کاهش نیافته باشد. برخی از برندها نیز فرمولاسیون خاصی برای نژادهای اسباب بازی، سگ های نژاد کوچک و سگ های نژاد بزرگ خواهند داشت.

پس از انتخاب غذا، برچسب آن را بررسی کنید تا مشخص شود که بر اساس وزن سگ خود چه مقدار در روز باید غذا بدهید. سپس آن را بر تعداد وعده های غذایی که در روز می خورید تقسیم کنید. این باید به سگ شما مقدار مناسب کالری و مواد مغذی را برای حفظ وزن سگ شما ارائه دهد. ممکن است لازم باشد بسته به سطح فعالیت سگ خود این مقدار را کمی تنظیم کنید.

ملاحظات و نگرانی های بهداشتی در مورد غذای سگ

از تغذیه بیش از حد خودداری کنید که می تواند منجر به افزایش وزن بدن شود. اگر از خوراکی‌ها برای تمرین استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد مقدار غذای خشکی را که پیشنهاد می‌کنید کاهش دهید تا کالری اضافی دریافت کنید. اگر حیوان خانگی شما در مورد مقدار توصیه شده غذا بیش از حد یا کمبود وزن دارد، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که او هیچ گونه نگرانی اساسی برای سلامتی ندارد.

سگ‌هایی که به سرعت یک وعده غذایی بزرگ می‌خورند ممکن است از یک بیماری تهدید کننده زندگی به نام نفخ رنج ببرند. اگرچه علت دقیق نفخ ناشناخته است، خوردن یا نوشیدن سریع و به دنبال آن ورزش ممکن است در این امر نقش داشته باشد. این عارضه بر سگ‌های نژاد بزرگ با سینه‌های عمیق مانند دانمارک‌های بزرگ، پودل‌های استاندارد و وایمارانرها تأثیر می‌گذارد. همیشه قبل از تغییر رژیم غذایی، دارو یا فعالیت بدنی حیوان خانگی خود با دامپزشک خود مشورت کنید. این اطلاعات جایگزین نظر دامپزشک نیست.

بیشتر بخوانید:

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا