🐶 نژاد سگ

معرفی 8 نژاد سگ مناسب برای نگهداری در آپارتمان

برای زندگی آپارتمانی چه نژاد سگی خوبه؟

پیدا کردن سگ مناسب برای نگهداری در آپارتمان (البته با نظر گرفتن این که به حقوق همسایه های خود احترام می گذارید) گاهی اوقات می تواند برای شما بسیار سخت باشد و در ذهن خود گزینه های انتخابی محدودی را در نظر داشته باشید. فاکتور هایی مانند ابعاد آپارتمان، موقعیت قرارگیری ساختمان و حتی سن و سال همسایه های شما می توانند در انتخاب سگ خانگی شما تاثیرگذار باشند. اسمونی در این مقاله به معرفی 8 نژاد مناسب برای نگهداری در آپارتمان می پردازد.

اما اصلا جای نگرانی در مورد این عوامل  وجود ندارد و طیف های گسترده نژاد های سگ های آپارتمانی می تواند دست شما را برای انتخاب همچنان باز نگه دارد. قبل از آوردن یک سگ جدید به آپارتمان خود، ضروری است که در مورد انتخاب بهترین نژادی که با سبک زندگی شخصی شما و همچنین فضایی که در آن زندگی می کنید کمی فکر کنید.

اگر شما به دنبال انتخاب یکی از بهترین سگ ها برای زندگی در آپارتمان هستید و می خواهید مطمعن باشید که حیوان خانگی شما در خانه شما خوشحال و سالم خواهد بود، لیست زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد تا بهترین گزینه را از میان موارد متعدد انتخاب نمایید.

بهترین سگ آپارتمانی می تواند برای هر فرد معنا و مفهوم خاصی داشته باشد و اساسا انتخاب آن کاملا شخصی و سلیقه ای است اما در این مقاله با بررسی ویژگی های مختلف 8 گونه از سگ های مناسب نگهداری در آپارتمان به شما کمک می کنیم تا در انتخاب مناسب ترین نژاد برای نگهداری در آپارتمان خود دچار کلافگی و سر در گمی نشوید. با ما همراه باشید:

نژاد بیچون فریزر

یکی از مهمترین نژادهای بسیار دوست سگ بر روی سیاره زمین بیکون فریز می باشد که خوشبختانه هیپوآلرژنیک هستند و علائم حساسیت را در بدن افراد دارای حساسیت ایجاد نمی کنند. در حقیقت این نژاد از سگ ها با وجود جثه کوچکشان بسیار چابک هستند و از قدرت یادگیری بسیار بالایی و دوست دار کودکان هستند و ارتباط بسیار خوبی با افراد جدید برقرار می کنند. وزن حدودی آن های 7 کیلوگرم بوده و بسیار بازیگوش هستند و فضای نگهداری زیادی را نیز نیاز ندارند.

نژاد گری هوند

وجود گری هاند ها در این لیست می تواند برای شما بسیار عجیب به نظر برسد اما با اینکه این نژاد از سگ ها نام سریعترین سگ های جهان را با خود به یدک می کشند اما این حیوانات در حقیقت بسیار آرام هستند و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند و بیشتر وقت خود را در طول روز صرف استراحت کردن و دراز کشیدن می کنند اما یک راه مناسب برای سالم و سلامت نگه داشتن این نژاد تمرین دادن و دویدن در محیط باز مانند پارک ها می باشد که اینکار آن ها را بسیار خسته و خواب آلود می کند و باعث می شود که شب زودتر بخوابند و شما در آرامش به تماشای تلویزیون و فیلم و سریال خود خواهید پرداخت.

نژاد بولداگ فرانسوی

این نژاد کوچک جثه از سگ های آپارتمانی در سال های اخیر محبوبیت زیادی در میان جوانان آپارتمان نشین پیدا کرده است که این محبوبیت از قرن 18 میلادی و در کشور فرانسه  سرچشمه می گیرد. ویژگی مهم این نژاد پارس کردن آن به ندرت می باشد و همین ویژگی در کنار ریزشموی بسیار کم و جثه کوچک سبب شده است که یکی از بهترین سگ های آپارتمانی در این لیست نام بگیرد.

نژاد پاگ

پاگ ها به علت جثه بسیار کوچکشان بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی هستند که برای آپارتمان هایی که دارای حیاط یا بالکن هستند بسیار مناسب می باشند. این سگ ها قابلیت ارتباط برقرار کردن با افراد پیر و جوان و حتی کودکان را دارند و تنها نکته مهم در نگهداری آن ها دقت در رژیم غذایی مناسب و فعالیت روزمره آن ها می باشد چون این نژاد از سگ های اپارتمانی بسیار مستعد چاقی هستند.

نژاد شیتزو

شیتزو به معنای شیر کوچک است و این نژاد دارای چشمانی درشت و نگاهی بسیار جذاب و دوست داشتنی است که دل هر انسانی را به راحتی می برد. جثه کوچک  و ظاهر زیبای آن سبب شده است که به عنوان یکی از بهترین گزینه های انتخاب برای صاحبان آپارتمان های کوچک در نظر گرفته شود. یکی از ویژگی های مهم این نژاد سرزنده بودن آن است و با اینکه بیشتر مواقع در خانه های آپارتمانی نگهداری می شوند از روحیه بسیار خوبی برخوردار هستند و هر چه بیشتر به ان توجه کنید، شاد تر و خوشحال تر خواهد بود.

نژاد هاوانیز

این نژاد یکی از نژاد های پشمالو با ابعاد کوچک می باشد که تنها 4 کیلوگرم وزن دارد. تبار و ریشه اصلی آن به شهر هاوانا، پایتخت کوبا در کارائیب باز می گردد. هاوانیز ها یکی از مناسب ترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان ها می باشند. این سگ در دسته سگ های پا کوتاه و عروسکی قرار می گیرد. موی این سگ می تواند بسیار بلند شود که در صورت بلند شدن بیس از حد امکان ریزش مو در آپارتمان وجود خواهد داشت در نتیجه مرتب نگهداشتم این نژاد و اصلاح به موقع بسیار حائز اهمیت است.

نژاد مالتیز

مالتیز ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به هاوانیز ها هستند اما زنگ آن ها اغلب سفید است و وزنشان نیز تقریبا نصق هاوانیز ها می باشد. این گونه از سگ های آپارتمانی بسیارز بازیگوش، دوست داشتنی و زیبا هستند که ارتباط اجتماعی بسیار خوبی با افراد جدید برقرار می کند و در هر آپارتمانی می تواند منبعی از انرژی و سر زندگی قلمداد شود. سگ های مالتیز موجوداتی آرام و با سر و صدای بسیار کم می باشد که آموزش دادن این گونه کار بسیار آسانی است و مالتیز ها ذاتا مشتاق به یادگیری هستند و با تشویق کردن و دادن جایزه به راحتی فرمان ها را یاد می گیرند. یکی از ویژگی های مهم در نگهداری این گونه (برخلاف هاوانیز ها) ریزش موی بسیار کم آن ها می باشد و ریزش موی فصلی آن ها بسیار کم می باشد.

نژاد شیواوا

شیواوا (شی هواهوا) به عنوان کوچکترین نژاد در میان سگ های آپارتمانی شناخته می شود که نام آن از منطقه هواهوا در مکزیک گرفته شده است. این حیوان بسیار سازگار با محیط های کوچک و آپارتمان ها می باشد و به فعالیت و بیرون بردن خاصی نیاز ندارد. به دلیل پوشش بدن بسیار کم پشتش نیاز به نگهداری و نظافت بسیار کمی دارد و واکنش خوبی نسبت به باز های تعاملی از خودش نشان می دهد. یکی از مهمترین نکات در نگهداری این گونه از سگ ها عدم رها کردن آن ها در مکانی مشخص و معین می باشد چون بسیار بازیگوش هستند و ممکن است سبب استرس و اظطراب در صاحب خود شوند ودر بعضی مواقع بسیار لج باز می شوند و با خردسالانی که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند میانه خوبی ندارند.

منبع: حیوانات اسمونی

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا