کسب و کارها

قوانین همراه داشتن سگ در سفرهای ترکیه

خوب هر کشوری قوانینی خاص خودش را برای همراهی سگ در سفر دارد؛ در ترکیه هم قوانین مربوط به ورود و خروج حیوانات، اقدامات بهداشتی دامپزشکی که باید انجام بدهید، قوانین فرودگاهی و ایرلاین ‌ها همگی موضوعاتی هستند که باید اطلاعات کافی را داشته باشید. بنابراین این قوانین و اقدامات شرایط بردن سگ به ترکیه را فراهم می ‌کند و هزینه بردن سگ به ترکیه را کاهش می ‌دهد و شما شاید بتوانید با قطار و هواپیما و اتوبوس حتی ماشین شخصی به ترکیه بروید اما امکان مسافرت سگ شما با قطار و اتوبوس وجود ندارد اساساً حمل موجود زنده با قطار ممنوع است و امکان حمل سگ شما با پرواز امکان پذیر می ‌باشد و مناسب ترین راه برای جابجایی سگ پرواز است.

هزینه جابجایی سگ به ترکیه هم به این صورت است که بخشی از این هزینه مربوط به گواهی سلامت، واکسیناسیون، واکسن هاری، کاشت میکروچیپ و خرید باکس حمل سگ می ‌باشد. نکته مهم بعدی این است که هزینه ارسال سگ به هواپیما به وزن سگ و نوع ارسال بستگی دارد؛ با این هزینه که نه تنها برای مهیا کردن شرایط بردن سگ است بلکه برای سلامت سگ شما ضروری می باشد.

اگر بخواهیم بهترین شهر ترکیه در خصوص لذت بردن و راحتی سگ شما معرفی کنیم سفر با تور ترکیه استانبول است. بهترین شهر برای سفر با سگ خانگی شما در ترکیه، استانبول است. امنیت و آزادی حیوانات در این شهر مثا ل‌ زدنی و لذت بخش است و از همین رو، می ‌تواند مقصد راحتی و مناسبی برای شما باشد. اگر هم قصد خرید و یا اجاره خانه و زندگی در استانبول را داشته باشید و حیوان خانگی داشته باشید و بخواهید او را نیز به محل زندگی جدید خود منتقل کنید. از دو روش ممکن خواهد بود:

  • از راه هوایی و از طریق هواپیما

این روش متداول ‌ترین روش برای انتقال حیوان خانگی به ترکیه به شمار می رود و اکثر افراد از این راه برای انتقال حیوانات استفاده می ‌کنند. بعد از اینکه نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام کردید و به قول معروف در این کشور جابجا شدید، دقیقا همان بازه زمانی بهترین زمان برای انتقال حیوانات خانگی شما خواهد بود. 

  • از راه زمینی و با اتوبوس مسافربری

دومین روش برای انتقال حیوانات خانگی شما به ترکیه، استفاده از سیستم حمل و نقل زمینی و اتوبوس‌ های این مسیر است. اما باید توجه داشته باشید که حمل با اتوبوس، به خودی خود برای انسان ‌ها نیز طاقت ‌فرسا و خسته‌ کننده خواهد بود، چه برسد به حیوانات خانگی که تحمل کمتری برای سختی مسیر دارند. به علاوه، از آنجایی که بر اساس قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ‌ای، حمل حیوانات به ترکیه، تنها در قسمت بار اتوبوس امکان پذیر است؛ به همین دلیل، این روش اصلا مناسب سگ شما نیست.

نکات مهم قبل از حمل حیوان خانگی به ترکیه با هواپیما

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، بهتر است که از قبل، شهروندی و یا اقامت ترکیه را اخذ کرده باشید و در این کشور مستقر شده باشید و بعدا با خیال راحت برای انتقال حیوان خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است که انتقال حیوان خانگی به ترکیه از طریق هوایی و با هواپیما، در دو بخش ” کابین ” و یا ” حمل بار ” امکان پذیر است. برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه با هواپیما، لازم است که از قبل، اقدامات زیر را انجام بدهید:

  • برای انتقال حیوان در هر یک از دو بخش نامبرده، لازم است که از 6 ساعت قبل، اقدام نمایید.
  • در این مدت زمان، قوانین و مقررات و مسائل مربوطه بررسی و تایید می ‌شود.
  • محض هماهنگی برای انتقال حیوان خانگی، می‌توانید از بخش ” check- in ” اقدام نمایید.
  • حمل حیوانات خانگی در کابین، محدودیت در تعداد وجود دارد. (2 حیوان چهارپا یا 10 ماهی زینتی)
  • همراه داشتن مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، برگه سلامت و برگه واکسن حیوانات لازم است.
  • برای حمل حیوان خانگی به ترکیه از طریق هواپیما، باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

در آخر همراهی سگ به ترکیه امکان پذیر است و همچنین مقصد محبوب بعدی به پیشنهاد ما تور ترکیه آنتالیا است، اما شرایط بردن سگ به شهرهای ترکیه اقدامات مهمی دارد که باید شما با بردن سگ به دامپزشکی معاینه های لازم انجام واکسیناسیون، کاشت میکروچیپ، آزمایش تیتیر هاری، خرید باکس مخصوص پرواز و… را انجام بدهید تا انتقال سگ امکان پذیر باشد. در نهایت باید نحوه خرید بلیط برای سگ دلبندتان را بوسیله خطوط هوایی انجام بدهید و با گمرگ فرودگاهی مقصد نیز در ارتباط باشید با دانستن این نکات سفری راحت و لذت بخش در انتظار شما مسافران می باشد. آژانس مسافرتی نامی گشت ایرانیان به راحتی مقدمات این سفر برای شما انجام و در نهایت در وقت و ‌هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ارائه شده برای سفر به استانبول، آنتالیا و… از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای ترکیه به مقصد استانبول یا آنتالیا هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس namigasht.com، مراجعه کنند و نرخ تورهای استانبول و آنتالیا با را مشاهده کنید و بنا به بودجه خود انتخاب های مناسبی را داشته باشید. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تور ترکیه در متنوع ترین حالت فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا