کسب و کارها

لایت باکس پلکسی و استفاده در پت شاپ ها

که انواع مختلفی دارند و در جهت تبلیغات بصری استفاده می شوند. یکی از انواع مختلف این تابلوهای نورانی، لایت باکس پلکسی یا همان تابلو پلکسی است

نوعی از لایت باکس است که با استفاده از پلکسی رنگ سفید اجرا می گردد. چاپ استیکر و نصب آن بر روی پلکسی دوغی کار اجرا را تا حدی کامل تر می کند. بدین ترتیب تابلو پلکسی شکل می گیرد

نوعی از لایت باکس که با استفاده  از پلکسی رنگ سفید و چاپ استیکر و نصب آن بروی پلکسی دوغی اجرا میگردد را لایت باکس پلکسی میگویند.همچنین مدل دیگری که قاب بصورت لولایی باز  می گردد و بین دولایه پلکسی (شفاف و دوغی) طرح چاپی قرار اه میشود را هم به همین نام معروف است.

ورق های پلکسی در ابعاد ۱۸۰*۱۲۰ سانتی متر توسط سازندگان چینی و تایوانی تولید و عرضه می گردد. لذا محدودیت ابعاد برای این نوع لایت باکس وجود دارد. این محدودیت برای تمام لایت باکس  هایی که از پلکسی استفاده میکنند وجود دارد.

مجموعه تهران لایت باکس عرضه کننده بهترین نوع لایت باکس پلکسی در کشور می باشد.

در انواع تابلوهای نورانی تولیدی، استفاده از پلکسی متداول می باشد مثلا در لایت باکس کریستالی استفاده از پلکسی بعنوان اصلی ترین المان ساخت و تولید درنظر گرفته می‌شود.

لایت باکس پلکسی اصطلاحی است که برای انواع لایت باکس کریستال ، مگنت ، اسنپی و فریم لس بکار برده میشود

این تابلوهای نورانی را می توان در قالب لایت باکس های زیر طراحی و تولید نمود :

  • لایت باکس فریم لس
  • لایت باکس کریستالی
  • لایت باکس مگنتی
  • لایت باکس اسنپ فریم

هم چنین مدل دیگری هم وجود دارد. در این مدل قاب به صورت لولایی باز می گردد. و بین دولایه پلکسی (شفاف و دوغی) طرح چاپی قرار داده می شود.

روی هم رفته تابلوهای پلکسی در مراحل طراحی و ساخت، از تنوع زیادی برخوردارند.

با توجه به کاربردهای مختلف این تابلوها از جمله تبلیغات محیطی و نصب در فضای خارجی تبلیغاتی در درون سالن ها یا به عنوان دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت های متفاوتی خواهند داشت معمولا برای مصارف محیطی و فضای بیرونی از ضخامت های ۷ تا ۱۳ سانت استفاده می کنند.

بدنه تابلو لایت باکس ها می تواند از جنس های مختلفی از جمله آلمینیوم کامپوزیت یا گالوانیزه باشد چاپ فلکس یا بک لایت است.

به دلیل اینکه نوع خارجی باید مقاومت بیشتری نسبت به نوع داخلی داشته تا در برابر حوادث بیرون از سالن محافظت شود.

متریال مورد استفاده در تابلو لایت باکس پلکسی های خارجی قیمت بیشتری نسبت به باکس های داخلی دارد

برای ساخت لایت باکس های داخلی از ورقهای با ضخامت ۱۸ میلیمتر تا ۷ سانتی متر استفاده می کنند ای باکس های داخلی می‌توان از جمله تابلو های سالنی را بدون قاب اجرا کرد.

تاریخچه تابلو پلکسی

از ابتدای تاریخچه تابلو پلکسی شروع میکنیم. پلکسی گلاس در سال 1928 اختراع و در تاریخ 1933 به تولید انبوه رسید و با گذر زمان انواع مختلفی از این تابلو در دنیا عرضه شد. در ابتدا از این ورق به صورت تابلو های فاقد نور استفاده میشد که با ظهور علم و ورود نور پرداز نئون ،این دو موضوع با هم ترکیب شده و ظاهر جذاب و همه پسندی به این تابلو ها دادند.

تابلو های پلکسی دارای تاریخچه غنی در صنعت تابلو سازی در ایران هستند. امروزه این ورق ها با لامپ ام اس دی ترکیب شده و تحویلی عظیم در این صنعت ایجاد کردند.

تابلو های پلکسی رنگ های متنوع و تنالیته متنوعی دارند، در نتیجه در این تابلو پلکسی از طرح و رنگ های زیاد مانند قرمز،آبی، سبز، صورتی ، آبی و رنگ های پر کاربرد دیگر استفاده میشود.

ارزش تابلو پلکسی

 ارزش تابلو هتی پلکسی زمانی مشخص میشود که به موارد زیر دقت کافی شود.

این تابلو بستگی به ضخامت، رنگ، طرح، کاربرد ، بزرگی و کوچکی ، حروف درج شده در تابلو و باقی متریال ها که به درخواست مشتریان عزیز طراحی شده دارد. و به دلیل این موضوع و فاکتور های مختلفی که در آن اثر میگذارد، نمیتوان قیمت ثابت برای تابلو در نظر گرفت.

همچنین عوامل دیگر مثل ثبات نبودن شرایط اقتصادی و بالا و پایین شدن قیمت پلیمر جهانی در این مساله دخیل بوده و موجب شده قیمت ثابتی برای آن وجود نداشته باشد.

عامل دیگری مانند عدم ثبات اقتصادی نیز در این مساله دخیل است و موجب می شود که نتوانیم مبلغ ثابتی را برای آن در نظر بگیریم.

  • گونه های پلکسی
  • تابلو پلکسی بی آرایش
  • تابلو پلکسی کناره هندی
  • تابلو پلکسی دوبل
  • تابلو پلکسی الماسی
  • تابلو پلکسی ستاره ای
  • تابلو پلکسی کناره کنشکاف
  • روش ساخت تابلو پلکسی

قبل از هر سخنی باید بدانید که تابلو پلکسی در واقع ساخته شده از پلکسی رنگی است. اگر پلکسی را به صورت اصولی نسازیم امکان خرابی در برابر شرایط جوی ، محکم و قوی نبودن را دارد پس حتما باید براساس اصول و قوائد ساخته شود.

مراحل ساخت پلکسی

  1. در ابتدا تابلوساز به صورت دو بعدی تابلو را بر روی کاغذ طراحی میکند
  2. سپس طراحی را بولد کرده که سبب خوانده شدن توسط دستگاه های برش میشود
  3. با استفاده از دستگاه لیزر که تمامی حروف برجسته را برش میدهد
  4. در این مرحله که از سخت ترین مراحل ساخت تابلو پلکسی به شمار می آید باید با استفاده از چسب کلروفرم حروف تابلو را به هم بچسبانیم( کلروفرم در واقع محلولی است که در بیهوشی انسان ها کاربرد دارد همچنین کلروفرم باعث بالا رفتن شدت دمای پلکسی که به نقطه جوش پلاستیکی معروف است نیز میشود.)
  5. برای چسباندن لبه های پلکسی مقداری به آن گرما داده تا نرم شوند
  6. پلکسی را به دور حروف چرخانده تا شکل اولیه را به خود بگیرد
  7. انتهای لبه را به حروف مماس کرده تا با استفاده از مواد کلروفرم سبب چسبیدن پلکسی به یکدیگر شود

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا