کسب و کارها

لیست مکمل‌های ضروری برای سلامت عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرطرفدارترین پرندگان خانگی، به خاطر تاج زرد بالای سرش، نژادی خنده‌دار و جذاب است.

با اينکه کوچکترین عضو خانواده کاکادوها است! اما در مقایسه با سایر پرندگان خانگی نسبتاً بزرگ است. این پرندگان تا 12 سانتی‌متر قد دارند و با مراقبت مناسب می‌توانند 15 سال یا بیشتر عمر کنند.

حال این رشد، سلامت و عمر طولانی با تهیه یک قفس جادار و رژیم غذایی سالم برای عروس هلندی میسر است.

لذا با ادامه‌ی محتوا همراه ما باشید، تا با سبد غذایی مکمل‌های متنوع پرندگان زینتی چون عروس هلندی آشنا شوید.

بهترین مکمل‌های ویتامینی برای پرندگان چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که از چه مکمل‌هایی برای عروس هلندی استفاده شود؟ هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد! زیرا سبد غذایی رشد و سلامت، بسته به نیازهای خاص هر پرنده متفاوت خواهد بود.

با این حال، برخی از مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی خاص که ممکن است برای رشد و سلامت پرندگانی نظیر عروس هلندی مفید باشد شامل موارد زیر می‌شود.

معرفی مکمل‌های مفید برای عروس هلندی:

  1. نطفه ساز هاکیمول ad3e حاوی ویتامین‌های A، D3، E و بتاکاروتن مناسب برای رشد، تقویت و تحریک بارداری پرنده.
  2. مکمل نکتون ای و اس، مناسب تقویت نطفه پرنده و برای زمان تولیدمثل بوده، که حاوی مقادیر فراوان ویتامین E و استات توکوفرول است.
  3. مکمل اپتی برد ورسلاگا سرشار از اسید آمینه و مواد معدنی بسیار مغذی بوده، که مناسب برای تقویت سیستم ایمنی و پرشدن پرهای پرنده است.
  4. مکمل نکتون ریلکس که عالی برای شرایط استرس زای پرنده است. ممکن است پرنده به دلایلی مانند: جابه جایی، سفر و یا صدای بلند دچار استرس شده و یا عصبی شود، که مصرف این مکمل بسیار کارساز است.
  5. سنگ کلسیم eli یک پشتیبان قوی برای تقویت نوک و هضم غذای پرندگان، که می‌توانید آن را به قفس عروس هلندی متصل کنید، تا به آن نوک بزند.

از این آنتی بیوتیک‌ها و مولتی‌ ویتامین‌های زیر برای عروس هلندی غافل نشوید:

  • آنتی بیوتیک آلفاسریل، هنگام ورم روده برای پرندگانی مثل عروس هلندی کاربرد دارد و به طور کلی برای درمان عفونت و مشکلات گوارشی پرندگان استفاده می‌شود.
  • مکمل پروبیوتیک پرندگان زینتی نکتون که باعث رفع سوء هاضمه، کاهش استرس، کمک به هضم غذا و افزایش جذب مواد مغذی برای پرنده می‌شود.
  • مولتی ویتامین b کمپلکس تابرنیل، مناسب برای تقویت نطفه و پرسازی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رشد پرهای جدید پرنده و… است.

عروس هلندی و نقش مکمل‌ها و ویتامین‌ها در رشد و سلامتش

عروس هلندی زمانی‌که در طبیعت است؛ از روی زمین غذا پیدا می‌کند و انواع دانه‌ها، میوه‌ها سبزیجات را می‌خورد.

اما وقتی‌که تبدیل به پرنده خانگی می‌شود؛ باید جدول غذایی برای آن‌ها ترتیب دهید تا از الگوی تغذیه‌ای کاملی برخوردار شود.

زیرا استفاده از مکمل‌ها و انواع ویتامین‌های لازم باعث افزایش سلامت و شادابی، پیشگیری از بیماری‌ و رشد پرندگان می‌شود.

آیا مکمل و ویتامین‌های خاصی وجود دارد که عروس هلندی به آن نیاز داشته باشد؟

اگر به دنبال مکمل‌ها و بهترین مولتی ویتامین برای انواع طوطی هستید؛ بخشی از موارد مهم آن را در قسمت بالا اشاره کردیم.

اما نکته مهم، یافتن مکمل‌های ویتامینی با برندهای معتبر است، که به طور خاص با نیازهای غذایی پرنده سازگار باشد.

برخی از ضروری‌ترین مکمل‌های ویتامینی که طوطی عروس هلندی نیاز دارد شامل: مکمل مولتی ویتامین، مکمل کلسیم، ویتامین D و A و مکمل پروبیوتیک، آنتی بیوتیک‌ و … می‌شود.

در نهایت یک رژیم غذایی متنوع برای سلامت طوطی حیاتی است. طوطی‌های وحشی مثل عروس هلندی در طبیعت، روزانه از صدها میوه، آجیل، گل، سبزی، دانه و علف تغذیه می‌کنند.

اما برای یک عروس پاریس خانگی، فراهم کردن تمام چیزهایی که دوست پردار شما برای حفظ تغذیه، رشد و سلامتش نیاز دارد، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد! اما انجام آن کار سختی نیست.

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا