کسب و کارها

مهاجرت به همراه حیوان خانگی

امروزه با توجه به سفر بسیاری از مردم از ایران به کشورهای دیگر و درخواست ایشان برای همراهی حیوانات خانگی در این سفرها این مورد به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شده است. مهاجرت همیشه مشکل و همراه با سختی‌های فراوانی است. به خصوص وقتی بخواهید در این سفر حیوان خانگی خود را نیز همراه داشته باشید. 

با وجود وابستگی‌های افراد به حیوانات خانگی، این موجودات به عضوی از خانواده تبدیل می‌شوند. این مسئله برکسی پوشیده نیست که در صورت مهاجرت از مکانی به مکان دیگر این اعضای خانواده نیز باید همراه ما باشند. 

با توجه به اهمیت این موضوع امروزه شرکت حمل و نقل حیوانات خانگی این وظایف را به عهده گرفته است. و در تمام طول مسیر شما را همراهی خواهد کرد. این پروسه‌ای نیست که با وجود چالشها و درگیریهای مربوط به مسئله مهاجرت شما بتوانید به تنهایی از پس آن برآیید.

البته در این مطلب سعی می‌کنیم برخی از موارد مورد نیاز در کشورها که برای همراهی حیوان خانگی مشترک هستند را بیان کنیم.

چه مدارکی لازم است؟

اجازه دهید در ابتدا به این نکته مهم اشاره کنیم که این فرآیند باید از چند ماه قبل از سفر شما شروع شود. یعنی نباید اقدام برای همراه بردن حیوان خانگی خود را به لحظه آخر موکول کنید. چهار تا پنج ماه قبل از سفر خود باید اقدام به شروع این فرآیند نمایید.

امروزه مقاصد مختلفی در دنیا هستند که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته‌اند. ما می‌خواهیم چند نمونه را برای شما بیان کنیم. همچنین مدارکی که شما باید برای حیوان خانگی خود تهیه کنید تا بتوانید آن را همراه خود داشته باشید به اختصار بیان خواهیم کرد.

از موارد مهمی که باید انجام دهید، برای هر کشور فرمها و جداول خاصی با توجه به قوانین آن کشور وجود دارد که باید تکمیل و درخواست خود را ارسال کنید. یکی از این مدارک، پاسپورت سگ یا گربه شماست که دلیلی بر اثبات مالکیت آن است. البته کلمه پاسپورت سگ درست نیست. ترجمه شناسنامه لاتین حیوان را در اصطلاح پاسپورت می‌گویند.

چه مواردی را باید انجام دهیم؟

یکی از موارد مشترکی که برای کشورهای مختلف باید انجام شود، تزریق میکروچیپ برای حیوان خانگی است. البته این میکروچیپ باید دارای استاندارد همان کشور باشد. مثلاً اگر قصد بردن سگ به کانادا را دارید باید سگ شما دارای میکروچیپ با استاندارد و مورد تائید کانادا را داشته باشد.

حیوان خانگی شما باید دارای مدارک واکسیناسیون کامل باشد.یعنی از بدو تولد تا آن لحظه به طور سالیانه واکسنهای مربوطه و مورد تایید را زده باشد. در حالیکه این مورد یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. کمبود یا نقص یکی از مدارک موجب برگشت خوردن حیوان خانگی و تحمیل هزینه و وقت اضافی برای شما خواهد شد.

هر نفر چند حیوان می‌توانیم با خود ببریم؟

برخی از علاقه‌مندان به حیوانات خانگی ممکن است از چند حیوان نگهداری کنند. و بخواهند همه آنها را همراه خود ببرند. البته که هر کشور دارای قوانین خاصی است و انتقال همگی آنها توسط یک نفر امکان‌پذیر نخواهد بود. 

مثلاً برای انتقال حیوان به کشور آمریکا می‌توانید به ازای هر پاسپورت دو حیوان همراه خود داشته باشید.

ذکر این نکته ضروریست که هر کشور دارای قوانین خاص خود است. دقت داشته باشید بردن برخی از نژادها به برخی کشورها ممنوع است. و متاسفانه ممکن است نتوانید حیوان خود را با خود به مقصد انتقال دهید.

انتقال حیوان چگونه انجام خواهد شد؟

با توجه به مقصدی که انتخاب می‌کنید، ممکن است طریقه حمل حیوان شما متفاوت باشد. در اکثر مواقع می‌توانید از دو روش انتقال با کارگو و همراه خودتان این کار را انجام دهید. البته که شرکت هواپیمایی هم در این انتخاب نقش خواهد داشت. با توجه به هزینه‌ها و حتی خصوصیات اخلاقی حیوان خانگیتان می‌توانید این مورد را انتخاب نمایید.

آیا آزمایش خاصی هست که باید انجام داد؟

بله! از مهمترین مواردی که باید حتماً به آن توجه شود آزمایش تیتر هاری حیوان است. این آزمایش نشان می‌دهد که آیا حیوان شما دچار بیماری هاری است یا خیر. با توجه به اینکه این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک است اکثر کشورها اهمیت خاصی را برای این موضوع قائل هستند.

ممکن است این پروسه زمان بیشتری لازم داشته باشد. بنابراین چند ماه قبل با یک شرکت متخصص در این زمینه مشورت کنید. با توجه به اینکه در برخی کشورها این آزمایش اجباری نیست، ولی دیده شده است که با انجام آزمایش روی حیوان و داشتن بیماری حیوان را به روش یوتانازی از بین می‌برند. و این مسئله با اهمیتی است که ممکن است شما را در بدو ورود به کشور جدیدتان وارد شوک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا