🐶 نژاد سگ

نژاد سگ‌های سازگار با زندگی کارمندی

سگ‌ها موجوداتی دوست‌داشتنی و احساساتی هستند و به شدت به ما انسان‌ها وابسته هستند. شاید شنیده باشید که سگ‌ها نمی‌توانند مدت طولانی در خانه تنها بمانند، در غیر این صورت غمگین و افسرده می‌شوند.

اما در مورد ما، کارمندان و ساعاتی که بیرون از خانه می‌گذرانیم چه؟ آیا این بدان معناست که ما هرگز نمی‌توانیم سگ داشته باشیم؟

خبر خوب این است که همه نژادهای سگ یکسان نیستند و نژادهایی وجود دارد که مناسب ساعت‌ها تنها ماندن و سبک زندگی کارمندان است. اگر کارمندی مثل من هستید و می‌خواهید یک سگ نگه دارید، این برای شما مناسب است.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ نژاد سگ مناسب زندگی کارمندی را به شما معرفی کنیم که در مقایسه با سایر نژادها و براساس رفتارشناسی سگ، مستقل‌تر هستند و به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خاصی که دارند می‌توانید بدون عذاب وجدان در طول روز چند ساعت تنهایشان بگذارید و سر کار برید.

۱- نژاد سگ شیواوا یا شیهواهوا، کوچولوی دوست‌داشتنی و البته مستقل!

سگ  قهوه‌ای شیواوا
نژاد سگ شیواوا

نژاد سگ شیهواهوا یکی از کوچک‌ترین نژادهای سگ در دنیاست و جالبه بدونید که در مقایسه با بقیه نژاد ها عمر زیادی هم می‌کنه (تا ۱۸ سال).

این سگ کوچولوی بامزه و شیطون با تنها موندن مشکلی نداره و می‌تونه تنهایی هم خودشو سرگرم کنه و حوصله‌ش سر نره. بنابراین می‌تونید این سگ رو در طول روز تو خونه تنها بگذارید، اما به شرط اینکه بعد که خونه اومدید حسابی ناز و نوازشش کنید و بهش محبت کنید.

  • سگ نژاد شیواوا جثه خیلی کوچکی داره و به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان‌ بسیار مناسبه.
  • شیواوا عاشق نوازش و محبت کردنه و اینطوری رابطه‌ا‌ش با صاحبش قوی و مستحکم می‌شه.
  • شیهواهوا روحیه حساسی داره و اگه با بدرفتاری و بداخلاقی باهاش رفتار کنید دچار مشکلات رفتاری مثل پرخاشگری می‌شه.
سگ سفید مو بلند مالتیز
نژاد مالتیز

۲- نژاد مالتیز، سگی آپارتمانی با گیسوانی ابریشمی و زیبا

سگ مالتیز، نژادی پشمالو و بامزه با موهایی بلند و سفید و ابریشمیه که در کمال تعجب، ریزش موی زیادی هم نداره. این سگ جثه کوچکی داره و برای محیط‌های آپارتمانی و کوچک کاملا مناسبه.

همچنین نژاد سگ مالتیز می‌تونه تا چند ساعت تنها موندن تو خونه رو تحمل کنه، البته باز هم به شرطی که به محض این که به خونه برگشتید حسابی بهش توجه کنید و غیبت چند ساعته رو جبران کنید.

ویژگی‌ها

  • سگ مالتیز هم مثل شیهواهوا جثه کوچکی داره و برای آپارتمان و محیط‌های کوچک مناسبه.
  • موهای بلند و ابریشمی این سگ نیاز به مراقبت و شانه کردن دائم و روزانه داره تا همیشه زیبایی و سلامتشو حفظ کنه.
  • جالبه بدونید که نژاد سگ مالتیز با گربه‌ها هم رابطه خوب و دوستانه‌ای داره!

۳-نژاد سگ چاو چاو، ظاهری شبیه به شیر، خلق و خویی شبیه به گربه!

سگ پشمالو چاو چاو
نژاد سگ چاو چاو

نژاد سگ چاوچاو خیلی پشمالو و بامزه است و به خاطر خز پرپشتی که دورتادور گردنش داره ظاهری شبیه به شیر داره.

جالبه بدونید که از نظر خصوصیات اخلاقی هم این سگ بیشتر شبیه به گربه‌هاست و یکی از مهمترین این ویژگی‌ها همون مستقل بودن و لذت بردن از تنهاییه!

برخلاف خیلی از نژادهای دیگه مثل گلدن رتریور که مدام دنبال صاحبشون هستن و کم توجهی و تنها گذاشتن اونا رو غمگین و افسرده می‌کنه، سگ چاوچاو خیلی مستقل‌ و بی‌نیاز رفتار می‌کنه. البته در عین حال به صاحبش کاملا وفاداره و صاحبش رو دوست داره.

ویژگی‌های سگ چاوچاو

  • چاوچاو با بچه‌ها و غریبه‌ها خیلی رفتار دوستانه‌ای نداره، اما به صاحبش و اعضای خانواده کاملا وفاداره و دوستشون داره.
  • این نژاد خیلی مستعد چاق شدنه، پس دسترسی آزاد به غذا در ساعاتی که خونه نیستید اصلا توصیه نمی‌شه.
  • سگ چاوچاو زیاد اهل پارس کردن نیست، پس اگه تو آپارتمان زندگی می‌کنید با انتخاب چاوچاو لازم نیست نگران شکایت همسایه‌ها از سر و صدا باشید.

۴-نژاد سگ لهاسا آپسو، کوچولوی مستقل و دوست‌داشتنی

سگ لهاسا آپسو
نژاد سگ لهاسا آپسو

این نژاد جثه خیلی کوچولویی داره اما معمولا خیلی بزرگتر از جثه‌اش رفتار می‌کنه و در نبودِ شما حسابی حواسش به خونه هست. این نژاد سگ خلق و خوی خیلی آرومی داره و حس وفاداری و محافظت از صاحب و اعضای خانواده رو داره و در ضمن رابطه‌اش هم با بچه‌ها خیلی خوبه.

نژاد سگ لهاسا آپسوس به خاطر جثه‌اش برای زندگی آپارتمانی مناسبه و اگه چند ساعت تنها باشه هم خیلی ناراحت و افسرده نمی‌شه. پس اگه دنبال یه نژاد سگ مناسب زندگی کارمندی می‌گردید لهاسا آپسوس انتخاب خیلی خوبیه.

ویژگی‌ها

  • نژاد سگ لهاسا آپسوس خیلی مستقله و اگه چند ساعت در روز تنها باشه مشکلی نداره.
  • این سگ‌ها رابطه خیلی خوبی با بچه‌ها و همینطور سایر نژادهای سگ دارن.
  • این نژاد خیلی سازگاره و در خونه‌های کوچک و بزرگ، خانواده‌های کم جمعیت یا پرجمعیت و در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی می‌تونه زندگی کنه.

۵-نژاد سگ نورفولک تریر، ظاهری عروسکی و بامزه اما شجاع و نترس

 سگ نورفولک تریر
سگ نورفولک تریر

این نژاد خیلی شیطون و بازیگوشه و عاشق بازی و بیرون رفتنه. با این حال، اگه جای گرم و راحتی داشته باشه و اسباب بازی و سرگرمی‌های مختلف دور و برش باشه اصلا مشکلی با چند ساعت تنها موندن نداره.

این نژاد هم مثل سایر سگ های تریر خیلی پرانرژیه، بنابراین وقتی خونه رسیدید حتما براش وقت بذارید و برای پیاده روی و بازی اونو بیرون ببرید.

ویژگی‌ها

  • سگ نورفولک تریر شبیه به یه عروسک پشمالو و بامزه‌است و به خاطر جثه کوچکش مناسب آپارتمان‌های کوچکه.
  • این سگ علیرغم ظاهر عروسکی و خوشگلش، همچنان یک سگ تریر واقعیه و مثل تمام این سگ‌ها بازیگوش و پرانرژی و نترس و شجاعه.
  • نورفولک تریر یه سگ خانگی محسوب می‌شه و اصلا نباید بیرون از خانه و در فضای باز نگهداری بشه.

۶-نژاد باست هوند، سگی کنجکاو با ظاهری خاص

سه سگ نژاد باست هوند
سگ نژاد باست هوند

نژاد باست هوند با گوش‌های بزرگ و آویزانش در گذشته برای شکار و دنبال کردن طعمه استفاده می‌شده. جالبه بدونید که گوش‌های بزرگ این سگ بوهای مختلف رو به سمت بینی سگ هدایت می‌کنن و به پیدا کردن شکار کمک می‌کنن.

با این حال این سگ خلق و خویی بسیار آرام داره و کاملا خودکفا و مستقل عمل می‌کنه و به همین دلیل انتخابی عالی برای کارمندان و زندگی آپارتمانی محسوب می‌شه.

این سگ بخش زیادی از روز رو می‌خوابه و وقتی هم بیدار باشه با پرسه زدن و بو کشیدن تو خونه خودشو سرگرم می‌کنه. این سگ اگرچه سگ مستقلیه اما مسلما از دیدن شما خیلی خوشحال می‌شه و به استقبالتون می‌آد.

ویژگی‌ها

  • سگ‌هایی بزرگ اما پاکوتاه هستن.
  • به تغذیه و رژیم غذایی این نژاد باید توجه بشه، چون به خاطر طول جثه‌اش مستعد مشکلات کمر و پشت هست.
  • این نژاد رابطه خوبی با غریبه‌ها و بچه‌ها داره و یه سگ خانوادگی خوب به حساب می‌آد.

۷- نژاد سگ آکیتا، مغرور و شجاع با اصالتی ژاپنی

سگ آکیتا با عروسک خرسی
سگ آکیتا

نژاد سگ آکیتا هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سگ مناسب زندگی کارمندیه، البته به شرطی که خونه‌تون مناسب جثه بزرگ این سگ باشه.

آکیتا به اندازه باست هوند مستقل و خودکفا نیست، اما باز هم می‌تونه کل روز تنها تو خونه بمونه. سگ آکیتا از تنها بودن بدش نمی‌آد، اما مسلما وقتی از سرکار به خونه برگردید از دیدن دوباره شما خیلی خوشحال می‌شه.

نژاد آکیتا اصلا سگ ترسویی نیست و با هر سروصدایی نمی‌ترسه، پس به راحتی می‌تونه تنها موندن رو تحمل کنه.

ویژگی‌ها

  • نژاد سگ آکیتا اصالتی ژاپنی داره.
  • این سگ خیلی زود بزرگ می‌شه و وزنش به بیش از ۴۵ کیلوگرم میرسه، بنابراین حواستون باشه که فضای کافی برای نگهداریش داشته باشید.
  • این نژاد در مواجهه با غریبه‌ها و بچه‌ها و سایر سگ‌ها خیلی دوستانه رفتار نمی‌کنه.

۸-نژاد بوستون تریر، سگی خودکفا، دوست‌داشتنی و بازیگوش

نژاد بوستون تریر

بوستون تریر یکی از دوست‌داشتنی‌ترین سگ‌هایی است که می‌توانید برای نگهداری انتخاب کنید و یکی از بهترین نژادهای سگ برای زندگی کارمندیه.

این سگ‌ها بسیار کوچک و بازیگوش و پرانرژی هستن؛ اما با آموزش صحیح می‌تونن بخش زیادی از روز رو تنها تو خونه باشن و مشکلی هم نداشته باشن.

این سگ جثه کوچکی داره و برای محیط‌های آپارتمانی کوچک کاملا مناسبه. همچنین رفتار خوبی با غریبه‌ها، بچه‌ها و سایر حیوانات دارن و بسیار مستقل و خودکفاست.

ویژگی‌ها

  • آموزش دادن، مراقبت و نگهداری از این نژاد سگ بسیار راحته.
  • این سگ بسیار پرانرژیه بنابراین زمان کافی برای ورزش و بازی در اختیارش بذارید. هرروز که از سرکار به خونه برمی‌گردید سگتون رو برای قدم زدن و بازی کردن بیرون ببرید تا زندگی شاد و سالمی داشته باشه.
  • در آمریکا به خاطر رفتار و منش خوب این سگ بهش لقب «جنتلمن آمریکایی» دادن!

۹-نژاد سگ گری‌هوند، دونده و ورزشکار اما آرام و خانگی

 سگ ورزشکار گری‌هوند
سگ ورزشکار گری‌هوند

فقط سگ‌های کوچک مناسب زندگی کارمندی نیستن و بعضی از نژادهای نسبتا بزرگ هم هستن که با چند ساعت تنها موندن اصلا مشکلی ندارن. گری هوند یکی از این نژادهاست که علیرغم جثه بزرگش کاملا مناسب زندگی کارمندیه.

چیزی که در مورد نژاد گری هوند خیلی جالبه اینه که این سگ‌ها اصولا سگ‌های مسابقه و دونده هستن اما در خانه بسیار تنبل و آرام هستن.

این سگ جثه و وزن نسبتا بالایی داره و به همین دلیل هم به تمرین و ورزش روزانه نیاز داره. بنابراین حتما صبح‌ها و عصرها که از سرکار برمی‌گردید زمانی رو برای ورزش و بیرون بردن سگتون اختصاص بدید. چون خودش خیلی تمایل داره که همش بخوابه و چرت بزنه و اینطوری ممکنه چاق بشه.

با این که گری هوند وقتی تو خونه است خیلی تنبل و آرومه اما مثل سایر نژادهای سگ که در بالا گفتیم مستقل نیستن. بنابراین اگه سگ دیگه‌ای تو خونه داشته باشین یا کسی بتونه در طول روز بهش سر بزنه و بیرون ببردش سگ شادتری خواهید داشت.

ویژگی‌ها

  • همون طور که گفتیم این سگ مستعد چاقی و اضافه وزنه، بنابراین حتما زمانی رو برای ورزش روزانه سگتون در نظر بگیرید.
  • این نژاد به خاطر نوع پوشش و بدنش، زندگی در آب و هوای گرم رو به راحتی تحمل می‌کنه، اما در فصل زمستان و سرما حتما باید لباس مناسب و گرم تن سگتون بکنید.
  • این نژاد اصولا سگ‌هایی سالم و قوی هستن و نگهداری و مراقبت خاصی نیاز ندارن.

۱۰-نژاد اشناوزر مینیاتوری، سیبیلوی مهربان و خوش‌اخلاق!

سگ مینیاتوری اشناوزر
سگ مینیاتوری اشناوزر

نژاد سگ اشنایزر مینیاتوری بسیار باهوش، دوست‌داشتنی، خوش اخلاق و مهربونه و یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ در آمریکا، انگلیس و آلمانه.

با این که این سگ نیاز به ورزش روزانه داره، اما خیلی هم فعال و پرانرژی نیست و با سبک زندگی کارمندی خیلی خوب کنار میاد.

 این نژاد وفادار با بچه‌ها رابطه خیلی خوبی داره و دوست داره عضوی از خانواده شما به حساب بیاد. این سگ به راحتی می‌تونه در طول روز تنها بمونه و عصر که به خونه برگشتید با آغوش باز ازتون استقبال کنه.

ویژگی‌ها

  • این سگ ظاهری منحصربفرد داره و موهای بلند صورتش اونو به یه سگ سبیبلو و مهربون کرده!
  • اشنایزر مینیاتوری بسیار آموزش پذیره و یکی از باهوش‌ترین نژادهای سگ به حساب می‌آد.
  • این نژاد سازگاری بسیار بالایی داره و تقریبا در هر محیط و شرایطی می‌تونه به خوبی زندگی کنه.

آیا می‌تونیم سگ ها رو برای مدت زیاد (مثلا ۱۲ ساعت) تو خونه تنها بگذاریم؟

نژادهایی که معرفی کردیم بسیار مستقلن و در مقایسه با سایر نژادهای سگ، دچار اضطراب جدایی کمتری می‌شن و مناسب زندگی کارمندی هستن. با این حال باید تا جایی که می‌تونید مدت زمانی که خونه نیستید رو کاهش بدید چون این نژادها هم نباید بیش از ۸ ساعت در روز تنها بمونن.

برای پاسخ دادن به این سوال، علاوه بر مساله شاد و خوشحال بودن سگ، باید ببینید سگ چند ساعت می‌تونه تنهایی رو «تحمل» کنه. همین طور باید از خودتون بپرسید، «سگ در طول این چند ساعت چجوری باید خودش رو سرگرم کنه؟».

برای فهمیدن پاسخ این سولات کتاب راهنمای جامع تربیت سگ را دانلود و مطالعه کنید.

این کتاب علاوه بر مباحث تربیتی سگ، در ۱۴ مرحله بهتون توضیح میده چه کارهایی انجام بدید که وقتی خونه نیستید، خیالتون از بابت تنها موندن سگ راحت باشه، وقتی برگشتید چی کار کنید و چطوری یه مشکل رفتاری مهم در سگ هایی که مدت زیادی تنها میمونن به نام اضطراب جدایی رو تشخیص بدید و رفع کنید.

سگ پشت پنجره
سگ‌ها هم احساس تنهایی می‌کنند

آیا سگ‌ها هم احساس تنهایی می‌کنن؟

بله! سگ ها هم می‌تونن احساس تنهایی بکنن. البته همه نژادهای سگ مثل هم نیستن و بعضی سگ‌ها می‌تونن تنهایی رو بهتر از سایر نژادها تحمل کنن. سگ‌ها به آدما زود وابسته می‌شن و موقع تنها موندن دچار «اضطراب جدایی» می‌شن. شدت این اضطراب در نژادهای مختلف فرق داره، اما به طور کلی می‌تونه منجر به حس استرس و افسردگی و غمگینی در سگ بشه.

علائم اضطراب جدایی در سگ‌ها عبارتند از:

  • ادرار یا مدفوع کردن در محیط خانه.
  • پارس کردن، زوزه کشیدن یا حتی گریه کردن در هنگام ترک کردنش و موقعی که تنهاست
  • به هم ریختن و خرابکاری در خونه یا چاله کندن در باغچه

حتی اگه سگتون رو در طول روز تنها می‌گذارید و علائم بالا رو هم نداشت، هرگونه تغییر رفتار جدید در سگ، ممکنه نشانه احساس تنهایی در سگ باشه.

بیشتر بخوانید:

منبع
پت پرس

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا